توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی در قالب طرح رزمایش رمضان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با حضور امام جمعه اهواز و جمعی از مسئولان استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 12 April 2023

جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در آغاز رزمایش کمک‌های مومنانه در استان خوزستان که امروز در مصلای اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان ۱۳۰ هزار خانوار تحت پوشش در قالب ۳۰۰ هزار نفر وجود دارد که افتخار خدمت‌رسانی به آن‌ها نصیب ما شده است. در این مرحله از رزمایش کمک‌های مومنانه ۱۲ هزار بسته معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان میان مددجویان در استان توزیع می‌شود.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان کمیته امداد بنا به وظیفه ذاتی خود تلاش می‌کند که از این ظرفیت استفاده کند با هدف‌گذاری انجام شده است، هر خانواده تحت حمایت حداقل یک بسته معیشتی را دریافت می‌کند.

شیبه گفت: ثبت نام از خیرین برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین، اطعام و افطاری، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و دریافت زکات فطریه و کفارات از جمله طرح‌هایی است که طی ماه مبارک رمضان با همکاری مراکز نیکوکاری، بسیج سپاه و دیگر خیران در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه اجرایی می‌شود.

وی افزود: در طرح اطعام مهدوی با استفاده از ظرفیت آشپزخانه‌هایی که توسط این نهاد با محوریت مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی و هیات‎‌های مذهبی مساجد ایجاد می‌شود، افطاری ساده، بسته معیشتی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار غذای گرم تهیه و بین خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار یتیم و فرزند محسنین (فرزندان نیازمند غیریتیم) داریم. پویش «هر خوزستانی، حامی یک یتیم» با برپایی پایگاه حامی‌یابی برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین در شب‌های قدر تا عید فطر برگزار می‌شود که امیدواریم با استفاده از ظرفیت این ماه مبارک بتوانیم حامیان بیشتری برای آنان جذب کنیم.

وی افزود: مردم خیّر و نیکوکار استان خوزستان می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۶۱*۸۸۷۷* یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵ کمک‌های نقدی خود برای ایتام واریز و در طرح اکرام ایتام با قبول سرپرستی ایتام و محسنین، ماهیانه مبلغی به حساب فرزندان معنوی خود واریز کنند و با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۶۱ و تماس با ۰۶۱۳۳۳۳۳۴۱۴ و ۰۹۱۶۵۰۴۷۸۷۸ سایت ekram.emdad.ir  طرح اکرام ایتام کمیته امداد مشارکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد نبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز در مراسم توزیع این بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند که در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد، گفت: در چند سال اخیر رزمایش مواسات و کمک‌های مردمی در استان خوزستان موثر بوده است که امیدواریم بتوانیم سفره رنگین‌تری را برای محرومان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای به کمک به جامعه کم برخوردار و حمایت از آن‌ها دارد، افزود: با کمک مردم و خیران کمک‌های بسیار خوبی به قشر محروم و کم برخوردار ارائه شده است و کمیته امداد در ماه مبارک رمضان رزمایش تامین بسته معیشتی برای خانواده‌های نیازمند را در دست اجرا دارد که اقدامی شایسته است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه نیازمندان با مشکلات مواجه هستند و کمک به معیشت خانواده‌های نیازمند اثرگذاری بسیار زیادی در سطح جامعه دارد، گفت: در هر جای ایران مشکلی باشد دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد برای کمک وارد عمل می‌شوند و  در تمام سال‌ها کمیته امداد در کنار نیازمندان در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی گفت: توجه به محرومان یکی از دلایل اصلی ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ امام راحل علاوه بر تأکید ویژه داشتن به مناطق محروم و خانواده‌های نیازمند در زندگی خود نیز این کار را به صورت مکرر انجام می‌دادند.

وی ضمن قدردانی ویژه از اقدام ارزشمند و معنوی کمیته امداد در حمایت از ایتام، از تمامی مردم خیرین مدیران ادارات اصناف و... استان دعوت کرد در هفته اکرام آستانه عید فطر طرح حمایت از ایتام و محسنین فرزند معنوی مشارکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار