سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تا پایان ۱۵ فروردین ماه از جاذبه های طبیعی و گردشگری و تاریخی شهرستان مرزی قصرشیرین دیدن کردند که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش سفرها را شاهد بودیم.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ 10 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمد حیدری» افزود: با وجود بارندگی ها محدودیت ها و تقارن ماه رمضان با نوروز ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰ هزار نفر مسافر و مهمان نوروزی به شهرستان قصرشیرین آمدند که در اماکن اقامتی شامل هتل ها، مدارس، مراکز اسکان، حسینیه ها و مهمانسراها اسکان داده شدند که با رضایتمندی قابل قبولی از سوی مهمانان و مسافران همراه بود.

وی اظهار کرد: قصرشیرین با توجه به تاریخ و تمدن و میراث فرهنگی و جاذبه های طبیعی پتانسیل لازم را برای جذب گردشگر دارد که ما هم از این ظرفیت ها استفاده کردیم و شهرداری قصرشیرین علاوه بر ظرفیت های طبیعی، میراث فرهنگی و گردشگری که وجود دارد اقدام های ابتکاری و خلاقانه ای در زمینه سفره هفت سین و احداث خانه های کاهگلی سنتی برای سرویس دهی به مسافران انجام داد که باعث نشاط و شور و هیجان بیشتری در بین مسافران و مهمانان نوروزی شد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین ادامه داد: سیاه چادرهایی در ورودی شهر قصرشیرین بنا شد که در این مکان خدمات دهی در زمینه عرضه اقلام خوراکی محلی با توجه به آداب و سنن این دیار را داشتیم که باعث استقبال مسافران و ترویج و رونق اقتصاد محلی و صنایع دستی و اقلام خوراکی شد.

حیدری در ادامه اضافه کرد: زیرساخت هایی که در اربعین برای خدمات دهی و پذیرایی از زائران اربعین آماده شده بود نیز به فراخور شرایطی که پیش رو داشتیم بازهم به منظور رفع نقاط ضعف و نقایص موجود مورد استفاده قرار گرفت و این آزمایش مجددی برای تقویت زیرساخت های اربعین بود که تا اربعین ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهد داشت.

توزیع ۴۵ تن اقلام تنظیم بازار در شهرستان

او با اشاره به ستاد تنظیم بازار و توزیع اقلام اساسی و مایحتاج مورد نیاز مردم به عنوان یکی از ماموریت های دولت، گفت: در قصرشیرین در این راستا ۴۵ تن گوشت، مرغ، روغن، برنج، شکر، کاکارونی و رب گوجه فرنگی و میوه تنظیم بازار توزیع شد که به نسبت سال های گذشته قابل توجه بود و ۳۰ درصد زیر قیمت بازار به مردم عرضه شد که نرخ گذاری و کیفیت کالاها رضایتمندی مردم را در برداشت.

وی ادامه داد: امسال با تدابیر انجام شده از سوی گشت های پلیس، پلیس راه و پلیس راهور و جمعیت هلال احمر شاهد کاهش ۷۱ درصدی تصادفات منجر به جرح در قصرشیرین بودیم و مورد فوتی در سوانح جاده ای در حوزه استحفاظی این شهرستان از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فرودین ماه امسال نداشتیم که این نیز با توجه به افزایش ۴۰ درصدی حجم سفرهای نوروزی یک موفقیت برای شهرستان است.

وی از تمامی اعضای ستاد هماهنگی سفر در راستای خدمات رسانی به مسافران و مهمانان نوروزی قدردانی کرد و گفت: تمام تلاش ما با تشکیل جلسات و تقسیم وظایف در کمیته های چندگانه جلب رضایت مسافران و مهمانان نوروزی بود.

شهرستان مرزی قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس ۲ سال در اشغال ارتش متجاوز عراق بود و بارها از سوی رژیم بعث بمباران شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه به دلیل داشتن مرز رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زایران عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب، بهترین خدمات را به مسافران به ویژه کاروان های راهیان نور ارائه می دهد.

وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شده تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.

شهرستان قصرشیرین بیش از ۲۷ هزار نفرجمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار