در طرح امدادرسانی تعطیلات نوروزی امسال سه هزار و ۱۷۴ مورد ماموریت از سوی امدادگران فوریت‌های پزشکی استان شد در حالی که مدت مشابه پارسال ۲ هزارو ۹۶۲ ماموریت در استان امدادرسانی شده بود.
کد خبر: ۱۰۹۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷ 05 April 2023

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در طرح نوروزی امسال شمار گازگرفتگی با مونواکسیدکربن نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، جهان بخش وحدت نژاد در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از روز ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا پانزدهم فروردین امسال ۵۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد دچار مسمومیت با گازمونواکسید کربن شدند این درحالی است که مدت مشابه پارسال ۳۴ مورد مسمومیت با این گاز در استان امدادرسانی شده بود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این افراد در چادر‌های مسافرتی دچار گاز گرفتگی شدند تاکید کرد: سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب، وزوز گوش، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری از مهمترین نشانه‌های گازگرفتگی با مونواکسید کربن است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار مجموع ماموریت‌های انجام گرفته استان در طرح نوروزی امسال نیز نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در طرح امدادرسانی تعطیلات نوروزی امسال سه هزار و ۱۷۴ مورد ماموریت از سوی امدادگران فوریت‌های پزشکی استان شد در حالی که مدت مشابه پارسال ۲ هزارو ۹۶۲ ماموریت در استان امدادرسانی شده بود.

وحدت نژاد تاکید کرد: این افراد به دلایلی مانند سوانح جاده ای، گازگرفتگی، غرق شدگی، مسمویت، بیماری و سایر حوادث نیازمند کمک بوده اند.

به گفته وحدت نژاد امدادرسانی به ۱۰ مورد از حوادث طرح نوروزی امسال در کهگیلویه و بویراحمد به صورت هوایی صورت گرفت.

وی مجموع ماموریت‌های تصادف‌های جاده‌ای استان در تعطیلات نوروزی امسال را ۶۵۰ مورد اعلام کرد و افزود: مدت مشابه پارسال ۵۴۹تصادف در کهگیلویه و بویراحمد امدادرسانی شده بود.

او همچنین از افزایش ۳۳ درصدی شمار مصدومان سوانح جاده‌ای استان در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و اضافه کرد: ۲۰ روز گذشته یکهزار و ۱۲۵ نفر براثر تصادف خودرو‌ها زخمی شده اند در حالی که مدت مشابه پارسال ۸۴۹ نفر مصدوم شده بودند.

وحدت نژاد تاکید کرد: همچنین شمار ماموریت‌های غیرتصادفی کهگیلویه و بویراحمد امسال چهاردرصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: امسال ۲هزار و۱۸۵ ماموریت غیر تصادفی در استان امدادرسانی شد در حالی که مدت مشابه پارسال ۲هزار و۸۱امدادرسانی شده بود.

وحدت نژاد بیان کرد: هم اکنون ۵۱ پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان فعالیت دارند که هر کدام با یک دستگاه آمبولانس ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: همچنین سه دستگاه موتورلانس برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در زمان ترافیک و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای استفاده در هنگام حوادث با شمار بالای مصدومان در اختیار فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار