مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقا فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات در ۶۱ بقعه متبرکه این استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 23 March 2023

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقا فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات در ۶۱ بقعه متبرکه این استان آغاز شد.

به گزارش تابناک همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی با اشاره به اینکه غبارروبی و آماده سازی فضای بقاع متبرکه انجام شده است، افزود: با اجرای طرح ویژه ضیافت الهی  الهی در بهار قرآن شاهد تقویت فضای معنوی در بین روزه داران باشیم.

وی با بیان اینکه، روحانیان و طلبه‌های اعزامی و بومی در بقاع متبرکه و مناطق محروم استان فرستاده شده اند، اظهار داشت: این روحانیون همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌ها اعم از نماز‌های جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه را برگزار می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید بر اینکه نظافت و ضدعفونی ضریح، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن، محوطه بقاع متبرکه همه روزه توسط خادمان انجام می‌شود، ادامه داد: اطعام دهی، توزیع سبد کالا بین محرومان، توزیع نان رایگان، برگزاری محافل قرآنی در بقاع، کلاس‌های رو خوانی و روانخوانی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت و سخنرانی در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی در بقاع شاخص، خواندن دعا‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان توسط مداحان اهل بیت، جزء خوانی قرآن کریم و برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در استان همدان است.

حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی گفت: در ماه رمضان امسال در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، پویش قرار دوازدهم با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه، توسط مراکز افق اجرا و بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: توزیع افطاری ساده در امامزاده عبدالله همدان و شاهزاده محمد و علی نهاوند، کمک هزینه درمانی به بیماران از محل نیت واقف سیف الدوله ملایر، عیادت از بیماران توسط اصحاب وقف ویژه برنامه میلاد امام حسن مجتبی (ع)، مراسم عزاداری شب‌های قدر و آیین شهادت حضرت علی (ع) و برپایی نماز عید سعید فطر در طرح ضیافت الهی استان همدان پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار