رئیس کمیسیون شورایاری قزوین مطرح کرد:
رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: سهم استان قزوین از چند میلیون گردشگری که در ایران جابه‌جا می‌شود، ناچیز است که باید این وضعیت را تغییر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 11 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا صدیقی، در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات مردمی این شورا برگزار شد، با بیان اینکه کشور در عرصه گردشگری عقب‌ماندگی‌هایی دارد، اظهار کرد: قزوین نیز این عقب‌ماندگی را دارد که باید با بهره‌گیری از شیوه‌های مناسب این مشکل را برطرف کرد.

وی بیان کرد: برای افزایش پنج برابری گردشگری در پایان برنامه ششم برای توسعه کشور باید گام‌های بلندی را برداریم تا عقب‌ماندگی در جذب گردشگر از بین برود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه صنعت مسگری، نساجی و صندوقچه‌سازی در گذشته در استان قزوین وجود داشت، عنوان کرد: امروز این صنعت‌ها منسوخ شده و از بین رفته است، در حالی که با احیای آنها می‌توانستیم، گام‌های خوبی را در اشتغال‌زایی برداریم.

صدیقی با بیان اینکه آثار گردشگری موجود در قزوین میراث گذشتگان است، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی دقیقی در افزایش آمار بازدیدکنندگان از مکان‌های مختلفی مانند امامزاده حسین (ع)، چهلستون و کاروانسرای سعدالسلطنه انجام دهیم تا شاهد افزایش بازدیدکنندگان از این مکان‌ها باشیم.

رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه باید در وحدت رویه گام‌های بلندی در اخذ اعتبارات برداریم، یادآور شد: سهم استان قزوین از چند میلیون گردشگری که در ایران جابه‌جا می‌شود، ناچیز است که باید این وضعیت را تغییر داد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه صنعت گردشگری نیازمند زیرساخت‌هایی است تا بتوانیم از این صنعت صیانت کنیم، بیان کرد: این هدف مهم را می‌توان با همدلی و همزبانی مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر در هر زمینه‌ای که بین مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد را می‌توان با همدلی و همزبانی برطرف کرد، یادآور شد: مسئولان شهری از استاندار قزوین، تا شهردار و مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش دارند تا به این شهر رونق بیشتری دهند.

رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: هر سرمایه‌گذاری در ورود به شهر قزوین وقتی همدلی و همزبانی مسئولان دستگاه‌های اجرایی را مشاهده کند، در سرمایه‌گذاری بیشتر تلاش خواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: کار رونق گردشگری مختص سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیست و نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند استانداری، شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداری قزوین است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: اگر بتوانیم 10 دستگاه اتوبوس گردشگر وارد قزوین کنیم، انقلابی در گردشگری قزوین اتفاق افتاده و اقتصاد این شهر را تحت تأثیر قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: بی‌تردید رونق گردشگری در استان موجب توسعه اشتغال و همچنین رشد همه‌جانبه می‌شود.

رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: مسافران و گردشگران بی‌شماری از استان قزوین عبور می‌کنند، ولی نمی‌توانیم آنها را جذب شهر کنیم که با همدلی مسئولان دستگاه‌های اجرایی این هدف محقق می‌شود و می‌توانیم اقدامات خوبی را در این راستا انجام دهیم.

گفتنی است جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با حضور مسعود نصرتی شهردار قزوین، محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین، فرج‌الله فصیحی رامندی رئیس و علی فرخزاد نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، عباس ظاهری، حسین صلح‌جو، علی مجابی، فاطمه اشدری، حکمت‌الله داودی، حسین غیاثوند، مریم نخستین، علی صادقی‌نیارکی و شهلا عطایی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با موضوع بررسی راهکارهای مؤثر در توسعه گردشگری شهر قزوین برگزار شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار