کد خبر: ۱۰۹۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ 02 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان جلسه هماهنگی جشنواره وآیین کج چینی وهمچنین جشن ثبت جهانی میراث ناملموس پرورش کرم ابریشم در لنگرود با حضور آقای دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود، رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور و مشاورمعاون وزیر جهادکشاورزی وجمعی از مدیران استانی وشهرستانی در سالن‌اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

دکتر محمد رضا جلالی_ فرماندار شهرستان لنگرود_ در این جلسه با بیان اینکه بحث نوغان و تولید ابریشم از جمله فرصت های نابی است که هنوز در برخی از مناطق ازجمله لنگرود مورد توجه نوغانداران است، گفت: با حمایت های وزارت جهادکشاورزی و ومرکز توسعه نوغانداری کشور می توانیم این فرصت ثروت ساز را رونق دهیم.

فرماندار شهرستان لنگرود با تاکید یر اینکه راه خلق ثروت جدید و منبع جدید ثروت را باید به جوانان یاد دهیم، تصریح کرد: نوغانداری و تولید ابریشم و ایجاد ثروت از طریق نوغان در جامعه باید باز تولید شود و در همین زمینه ضروری است جوانان را به امر تولید ابریشم و نوغان راغب کنیم.
جلالی تاکید کرد رونق نوغانداری می تواند یک فرصت ثروت ساز برای مردم شعرستان باشد.

دکتر جلالی از برگزاری جشنواره آیین کح چینی وهمجنین جشن ثبت جهانی میراث ناملموس پرورش کرم ابریشم وتولید سنتی ابریشم برای بافندگان در سال جدید خبر داد و افزود: این‌ جشن ۲۴ و۲۵ خرداد ۱۴۰۲ باحضور پنج تن ازسفرای کشورهای حاشیه خزر ومقامات وزارت جهادکشاورزی ومدیران استانی برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک سوم تولید نوغان در شهرستان لنگرود است و شهرستان از این لحاظ موقعیت ممتازی در امرتوسعه نوعانداری دارد لذا باید تلاش کنیم این امر به نحو شایسته ای تمهید و مردم را به حوزه احیا نوغان و ابریشم برگردانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار