به مناسبت اعیاد شعبانیه، ۲۷ طرح عمرانی، خدماتی وترافیکی شهرداری با هزینه ۳ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 23 February 2023

به گزارش تابناک قم، شهردارقم با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح بزرگ قم در مسیر تحول گفت: مدیریت شهری قم در سال‌های گذشته با برنامه محوری و برنامه‌ریزی تلاش کرده تا در کنار رفع مشکلات سنواتی شهر قم، ریل حرکتی شهر را در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار دهد.

علیرضا سقاییان نژاد با بیان اینکه این تلاش‌ها و پروژه‌ها در قالب طرح بزرگ "قم در مسیر تحول" در این سال‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: مرحله جدید این طرح نیز از دی‌ماه آغازشده است که در این مرحله ۲۱۸ پروژه با ۲۹ هزار میلیارد ریال افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات آن‌ها اجرایی می‌شود.

شهردارقم با تأکید بر برگزاری پنج گام از این طرح در هفته‌های گذشته، از برگزاری ششمین گام در هفته جاری خبر داد و گفت: در این گام ۲۷ پروژه حمل‌ونقل و ترافیک شهری بااعتباری بالغ‌بر ۳ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی شاخص‌ترین پروژه این گام را بهره‌برداری از پارکینگ طبقاتی و سرای چارسو در هسته مرکزی شهر عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری از سامانه شستشوی مکانیزه اتوبوس، خودرو‌های برقی پیرامون حرم مطهر، مناسب‌سازی ۶۰ ایستگاه اتوبوس، نوسازی ۲۴ اتوبوس شهری، بازسازی توقفگاه شهید زین‌الدین، ۱۰ پل‌های عابر پیاده در این گام صورت گرفت.
شهردارقم افزود: انجام مطالعات بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم، طرح‌های مطالعاتی ممیزی ایمنی ترافیک شهر، سامانه‌های پرداخت الکترونیک، سامانه نظرسنجی ناوگان اتوبوس‌رانی، ساماندهی خطوط اتوبوس‌رانی (۷ خط)، هوشمند سازی پنج تقاطع و آغاز عملیات اجرایی سوله انبار حمل‌ونقل همگانی نیز از دیگر پروژه‌های این مرحله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار