مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از صدور ۸۵۰ مجوز موافقت زیست محیطی از ابتدای سال تا کنون برای واحدهای صنعتی خدماتی و کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ 22 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی ، " یوسف یوسفی " با بیان اینکه هدف از صدور مجوزهای زیست محیطی، حرکت در راستای توسعه پایدار است و این وظیفه حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست است افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۸۵۰ مجوز استقرار و بهره برداری برای واحدهای صنعتی ، تولیدی و خدماتی در استان صادر و با تعداد ۲۵۸ مورد مخالفت شده است .
وی گفت: در سال جاری تعداد چهارده کارگروه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان تشکیل شده است که جمعا تعداد ۲۲۳ پرونده مطرح و با ۱۶۵ مورد موافقت شده است .
یوسفی افزود: در حدود ۳ هزار واحد صنعتی و تولیدی در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان مرکزی فعال است و محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه نیست اما انتظار است واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار تولید به بحث تعهدات زیست‌ محیطی نیز توجه ویژه داشته باشند.
وی تاکید کرد: رعایت قوانین ، پیشگیری از بروز آلودگی های زیست محیطی در حین فرآیند تولید ، مدیریت پساب و پسماند ، اصلاح الگوی مصرف انرژی و برقراری نظام مدیریت سبز از مهمترین الزامات و مطالبات محیط زیست از واحد‌های تولیدی و صنعتی است که به صورت مستمر از سوی این ادارات محیط زیست مورد بازدید و رصد میدانی و کارشناسی قرار خواهند گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد : برای داشتن محیط زیستی سالم همراه با توسعه پایدار تنها وضع قانون کفایت نمی‌کند بلکه برای حرکت سریع‌تر در این مسیر نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها هستیم و باید بستر مناسب اجرای این قوانین فراهم شود و در این میان مشارکت مردم و صنایع نیز بسیار حائز اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار