معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آماده‌سازی 140 هکتار پارکینگ برای جشن‌های نیمه‌شعبان در قم خبر داده است و این در حالی است که هرسال شهر قم در میزبانی از عاشقان حضرت حجت(عج) با مشکل پارکینگ و معضلات ترافیکی مواجه می شود
کد خبر: ۱۰۹۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 21 February 2023

آماده‌سازی 140 هکتار پارکینگ برای جشن‌های نیمه‌شعبان / آیا معضل ترافیک و پارکینگ امسال رفع می شود؟

 

به گزارش تابناک قم، در سال های گذشته بیماری منحوس کرونا زیارت عاشقان و مشتاقان امام عصر(عج) را با چالش هایی روبرو کرد. امسال اما مسیر زیارت هموار شده تا شیعیان و محبان برای جشنی با شکوه در مسجد مقدس جمکران حضور یابند.

این جشن با شکوه فرصت یک میزبانی با شکوه را برای مردم و مسوولان قم محیا می کند، میزبانی که هرسال شایسته تر از سال گذشته برگزار می شود اما همراه با دو چالش است، پارکینگ و ترافیک.

معضل پارکینگ سالیانی می شود که با هموار سازی و آماده سازی برخی زمین های اطراف مسجد جمکران تا حدودی رفع شده است اما نکته ای که همچنان مشهود است برای این مشکل فکری همیشگی و دائمی نشده است.

امسال نیز معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آماده‌سازی 140 هکتار پارکینگ برای جشن‌های نیمه‌شعبان در قم خبر داده و امید است با فراهم کردن این مقدار پارکینگ میزان قابل توجهی از نیاز شهروندان و مسافران به پارکینگ رفع بشود

راهکار قابل توجه دیگری که مجموعه مدیریت شهری می تواند با استفاده از ظرفیت آن مشکل تردد مردم و ترافیک را بهبود ببخشد، افزایش به کار گیری ناوگان حمل و نقل عمومی است، معقوله ای که می تواند با بکارگیری صحیح شیرینی جشن و زیارت را برای زائران دو چندان کند.

نکته قابل تامل دیگری که باید بدان پرداخت، چشمه های سرویس بهداشتی می باشد، مهمی که در سال گذشته چاره اندیشی های محدودی برای آن شده بود اما در روز نیمه شعبان همچنان زائران در مسیر تردد با مشکل کمبود سرویس بهداشتی مواجه بودند.

در ادامه بهبود کیفیت میزبانی شهر قم باید به خدمت رسانی مجموعه های زائرسرا، مهمان پذیرها و هتل ها نیز توجه کرد تا خاطره تلخ گرانی اتاق و کمبود اسکان در ذهن مسافران و زائران برجای نماند.

لزوم آمادگی کامل استان برای برپایی جشن های نیمه شعبان

آماده‌سازی 140 هکتار پارکینگ برای جشن‌های نیمه‌شعبان / آیا معضل ترافیک و پارکینگ امسال رفع می شود؟

 

سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، پس از ارائه گزارشی از آمار و تحلیلی تصادفات استان، گفت: باید علت نیروی انسانی و یا جاده در این تصادفات مشخص شود و در تمام محورها با جدیت به دنبال شناسایی نقاط حادثه خیز و برنامه ریزی برای رفع باشیم.

وی با اشاره به اینکه در موارد فردی نیز باید فرهنگ‌سازی انجام شود، گفت: همچنین باید نیازهای ضروری استان ازجمله تعریض جاده قدیم قم-کاشان و قم-تهران جمع‌بندی شود تا بتوانیم آن‌ها را در سطح ملی پیگیری کرده و در اعتبارات ۱۴۰۲ استان آن‌ها را اضافه کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه قم اگرچه مساحت زیادی ندارد ولی جزو استان‌های پرتردد است، مطرح کرد: در حوزه راه اقدامات خوبی در استان انجام شده و خوشبختانه ارتباط خوبی میان راهداری و پلیس برقرار است.

وی افزود: برخی از پروژه‌های راهداری نیز درحال اجرا بوده و هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند که تکمیل آن‌ها می‌تواند تاثیر بسیاری در کاهش ترافیک و تصادفات استان داشته باشد.

شاهچراغی اعیاد شعبانیه و پایان سال را مدنظر قرارداد و افزود: باید اقدامات ترافیکی برای نیمه شعبان هرچه سریع‌تر انجام شود تا استان با آمادگی کامل در این اعیاد حاضر شود.

وی ادامه داد: همچنین باید تلاش شود ظرفیت دوربین‌های پلاک‌خوان استان نیز افزایش پیدا کرده و مورد استفاده‌های چندمنظوره قرار بگیرند.

استاندار قم در پایان با اشاره به ظرفیت‌های جدید نهضت ملی مسکن در سایر شهرهای استان، تاکید کرد: نباید تمام تمرکز ترافیکی استان در شهر قم باشد و از دیگر شهرها ازجمله جعفریه، دستجرد، سلفچگان و کهک غفلت کنیم.

گفتنی است، در این جلسه مصوب شد تا طرح ایمنی راه‌های استان قم تهیه و در کمیسیون‌های ترافیک و فنی مورد بررسی قرار بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار