موضوع سرقت ارتباط مستقیمی با امنیت اجتماعی و روانی جامعه دارد و باید برنامه ریزی کرد تا وضعیتی که الان داریم را به حداقل ممکن برسانیم
کد خبر: ۱۰۹۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 15 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، محمود حسینی پور در گفت و گویی اظهار داشت: پیشگیری از سرقت یک مسئولیت اجتماعی است 

استاندار مازندران امروز در حاشیه برگزاری کمیسیون مبارزه با سرقت، گفت: پیشگیری از سرقت یک مسئولیت اجتماعی است. 

"محمود حسینی پور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: عزیزان ما در فرماندهی انتظامی استان مازندران در یک سال گذشته از ابتدای سال تا کنون، تلاش های زیادی در راستای مقابله با سرقت کشیدند و خوشبختانه استان مازندران در مقایسه با دیگر استان های کشور از وضعیت قابل قبولی برخوردار است .

وی تصریح کرد: هرچند تراز استان مازندران با توجه به تمدن و مردم ولایتمداری که دارد و اینکه مقصد گردشگری و در طول سال پذیرای ۱۰ میلیون مسافر از اقصی نقاط کشور است، نیازمند توجه بیشتری در حوزه امنیت اجتماعی است.

استاندار مازندران، تصریح کرد: موضوع سرقت ارتباط مستقیمی با امنیت اجتماعی و روانی جامعه دارد و باید برنامه ریزی کرد تا وضعیتی که الان داریم را به حداقل ممکن برسانیم.

حسینی پور با اشاره به اینکه امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با سرقت عوامل بروز سرقت در استان مورد بررسی قرار گرفت ، گفت: در حوزه مقابله با سرقت های حرفه ای و سازمان یافته در سطح استان با حداکثر قاطعیت برخورد خواهیم کرد و از عزیزان خود در قوه قضاییه می خواهیم، حداکثر برخورد قضایی و احکام را برای سارقان حرفه ای و سابقه دار صادر کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بخشی از سارقان خرد را معتادان متجاهر، تشکیل می دهند، افزود: امروز مصوب شد تا در هیچ شهری به معتادان متجاهر اجازه حضور در اماکن و انظار عمومی داده نشود.

وی اضافه کرد: امروز مقرر شد کمیته مستقل برای مبارزه با سرقت و کمیته مستقل برای مدیریت معتادین متجاهر تشکیل شود و تا یک هفته آینده این طرح باید آماده و به مرحله اجرا درآید.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برخی از اماکن عمومی مرتبط با سرقت در برخی شهرستان ها مثل طلا فروشی ها متاسفانه همکاری لازم را با پلیس نداشتند، تاکید کرد: مشارکت این صنوف با پلیس در پایش تصویری ضعیف بوده و لذا ما سراغ این اماکن خواهیم رفت و موظف به همکاری با پلیس هستند.

وی مسئولیت افراد در حوزه پیشگیری از سرقت را نه تنها یک مسئولیت فردی بلکه یک مسئولیت اجتماعی دانست و افزود: نباید به واسطه سهل انگاری یک بنگاه اقتصادی یا یک مغازه به امنیت اجتماعی جامعه خدشه وارد شود.

محمود حسینی پور اظهار کرد: همه عزیزان ما در فراجا و دستگاه‌های امنیتی و قضائی آمادگی مبارزه حداکثری با سرقت را دارند و این پدیده شومی که می تواند احساس امنیت را در جامعه کاهش دهد در درجه اول نیازمند اقدامات پیشگیرانه است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار