معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه در یادواره شهدای شهرستان مهر ضمن تاکید براینکه علیرغم توطئه دشمنان، جمهوری اسلامی ایران روز به‌ روز قدرتمندتر شده و امروز پرچم جمهوری اسلامی برافراشته است، گفت: شهدا و مردم همواره پای انقلاب ایستاده اند و برای آن جان فشانی کرده اند.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴ 13 February 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: اسماعیل محبی پور دوشنبه ۲۴ بهمن در یادواره شهدای شهرستان مهر ضمن تاکید براینکه علیرغم توطئه دشمنان، جمهوری اسلامی ایران روز به‌ روز قدرتمندتر شده و امروز پرچم جمهوری اسلامی برافراشته است، گفت: شهدا و مردم همواره پای انقلاب ایستاده اند و برای آن جان فشانی کرده اند.

محبی‌پور اضافه کرد: امروز با گذشت نیم‌ قرن از عمر جمهوری اسلامی، ثمرات این نظام را نه‌ تنها در داخل بلکه در خارج از مرزهای جغرافیایی کشور می‌بینیم؛ شهدای ما جان خود را در مسیری تقدیم کردند که نه صرفا دفاع از خاک یا توسعه جغرافیایی کشور بود و نه صرفا دفاع در مقابل نیروی مهاجمی که قصد داشتند مال و اموال ما را به تاراج ببرند؛ بلکه مجموعه‌ای از اعتقادات دینی و عقیدتی عامل این ایثارگری‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه خط فاصله بین حق و باطل نه در بیان بلکه در عرصه امتحان الهی مشخص می‌شود، گفت: درگذشته رژیمی در این کشور استقرار داشت و این رژیم علاوه با توزیع ناعادلانه ثروت دست به حرکت‌هایی زد که نفرت عمومی را ایجاد کرد و آن را بر زبان علمای ما جاری ساخت.

محبی‌پور ادامه داد: آخرین سلسله پادشاهی در این کشور سلسله پهلوی بود و رضاشاه سوغات خود را از فرنگ برای کشور ما بی‌حجابی و بی‌عفتی و بی‌غیرتی قرارداد و به اسم توسعه تلاش کرد تا حجاب را از سر دختران و زنان ما بردارد و به وی دستور دادند که این کار را از حرم‌سرای خود شروع کند و زنان خود را سر برهنه کردند تا شاید مردم ایران هم از پادشاه تبعیت کنند، اما این اتفاق رخ نداد.

وی یادآور شد: خون‌های شهدا باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و اگر انقلاب ما در مسیر خیر و صلاح مردم و پیشرفت نبود شک نکنید که قدرت‌های استعمارگر جهان ما را به حال خود رها می‌کردند و دشمنان هم با این نظام دشمنی نمی‌کردند، به همین دلیل بود که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌ها آغاز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: درست چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما ترور شخصیت‌ها و در ادامه آن جنگ ۸ساله را علیه ما آغاز کردند و با این نقشه‌های شوم و توطئه‌ها آرزو داشتند که جمهوری اسلامی ایران نباشد ولی یکی پس از دیگری این آرزوها را به گور بردند و جمهوری اسلامی ایران روز به‌ روز قدرتمندتر باقی ماند و امروز پرچم جمهوری اسلامی برافراشته است و شاهد آن هستیم که روزبه‌روز دایره نفوذ آن در حال افزایش است.

او همچنین گفت: اگر تاریخ شهرستان شهیدپرور مُهـر را رقم بزنیم به علمای بزرگی می‌رسیم که برای ماندگار شدن پرچم اسلام مجاهدت کردند، در عصری که عصر تاریکی بود برای کشور ما سواد و تحصیل مربوط به قشر خاصی از جامعه بود و دسترسی برای همگان وجود نداشت.

محبی‌پور اضافه کرد: در زمانی که زمزمه برافراشته شدن پرچمی جدا از پرچم شرق و غرب عالم بود، مردم این شهرستان و منطقه علم مبارزه را بر دوش کشیدند و امروز با نام و یاد و خاطره پنج شهیدی که این مجلس به نام آن‌ها برپاشده است مهر تأیید زده می‌شود که مردم این شهرستان و منطقه از ابتدا پای‌کار اسلام، نظام و انقلاب بوده‌اند.

محبی‌پور عنوان کرد: وقتی‌که اسم شهید " علی‌ها " به گوش می‌رسد جوان مردی و بزرگی از این اسم مثل خورشید می‌درخشد، وقتی‌که اسم شهید کشتکار که شهید شاخص شهرستان مهر است به گوش می‌رسد پاکی، نجابت، همت و غیرت از او لمس می‌شود و در این مسیر پرافتخار افرادی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و روزها، ماه‌ها و سال‌ها مجاهدت کردند.

معاون استانداری فارس خاطرنشان کرد: در زمانی که انقلاب اسلامی به ثمر نشست رزمندگان این منطقه در کسوت نیروهای مسلح، سپاه و بسیج و کمیته انقلاب اسلامی نام و یاد آن‌ها فراموش‌شدنی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار