كارآيي، توان علمي و عملي معيار بكارگيري مشمولان خدمت سربازي مي شود
رئيس سازمان نظام وظيفه ناجا گفت: 290 هزار نفر در طرح معافيت خريد خدمت نام‌نويسي کرده اند، که 150 هزار نفر جريمه هاي خود را پرداخت کرده اند و تاکنون براي 140 هزار نفر کارت معافيت صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 10 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، سرتيپ دوم پاسدار سيد حميد صدرالسادات در هفته ناجا طرح ارتقاي خدمات نظام وظيفه را در چهار اداره پزشكي، كفالت، اعزام و تحصيلي در معاونت وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي افتتاح كرد .
 وی در خصوص آخرين وضعيت مشمولان غايب گفت: در مرحله اول ، مشمولان غايب سال گذشته ثبت نام کردند که 7 هزار نفر واجد شرايط نبودند و مابقي مراحل لازم را طي مي کنند.  با توجه به درخواست هاي موجود، اين طرح از مهر به مدت دو ماه تمديد شده، تا ساير افراد نيز بتوانند جريمه هاي خود را پرداخت کنند. 
وي در خصوص آخرين وضعيت مشمولان غايب اظهار کرد: اضافه خدمت هاي انضباطي سربازان با صلاحديد فرماندهان بخشيده مي شود.
صدرالسادات گفت:  طبق قانون اضافه خدمت مشمولاني که داراي غيبت بيش از يک سال باشند علاوه بر اضافه خدمت 6 ماهه، به مراجع قضايي نيز معرفي مي شوند.
وي اضافه کرد: براساس قانون سربازاني که خدمتشان مورد رضايت فرمانده يگان خدمتي باشد، تا دو سوم زمان اضافه خدمت ناشي از غيبت آنها بخشيده خواهد شد.
رئيس سازمان نظام وظيفه ناجا تصريح کرد: در سامانه نظام وظيفه عمومي کشور آمار يک ميليون و 500 هزار مشمول بلاتکليف ثبت شده است که اکثر آنها را مشمولان غايب تشکيل مي دهند.
معاون وظيفه عمومي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در مشهد بر مطالعه دقيق سوابق و توانمندي هاي نيروهاي وظيفه براي بكارگيري تخصصي تاكيد كرد.
خدمات حوزه نظام وظيفه به شهروندان با كاهش فرايندهاي زائد و كم اثر، بهره گيري از خدمات الكترونيك و به حداقل رساني خدمات حضوري به مشمولان همراه با كيفيت بخشي به خدمات انجام شده از مهم ترين اولويت هاي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران است.در اين راستا با فضاسازي و كيفيت بخشي چهار اداره «پزشكي، كفالت، اعزام و تحصيلي» در معاونت وظيفه عمومي خراسان رضوي افتتاح مي شود . معاون وظيفه عمومي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران درباره رويكردهايي جديد براي استفاده علمي و تخصصي از سربازان در نيروهاي مسلح گفت: مسئوليت بكارگيري سربازان وظيفه در نيروهاي مسلح با ستاد كل نيروهاي مسلح است اما نيروي انتظامي نيز طرح هايي را براي اثربخشي و بهره گيري علمي از سربازان در دستور كار خود دارد.
هم اكنون مطالعاتي درباره توانمندي هاي افراد انجام مي شود اما در طرحي كه به طور جدي مطرح كرده ايم سوابق علمي، تخصصي و مهارت هاي عملي مشمولان وظيفه احصاء و در پرونده سرباز معرفي شده به نيروهاي مسلح درج مي گردد تا استفاده كاربردي از اين نيروهاي جوان با توجه به تخصص و مهارت افراد به عمل آيد و حتي دوران مقدس سربازي بر تجربيان علمي و توانمندي هاي افراد نيز بيفزايد.
وی افزود : هم اكنون پنج هزار سرباز معلم و هم آوران بهداشت نيز معرفي و از آنان بهره گيري علمي و تخصصي مي شود.
اين در حالي است كه در نيروهاي مسلح در اين خصوص اقداماتي انجام و افراد در تخصص هاي خود بكار گيري مي شوند.
وي در خصوص تسهيلات طرح جريمه مشمولان غايب نيز اظهار داشت: اعطاي معافيت به كساني كه بيش از هشت سال غيبت داشته اند انجام و 290 هزار نفر در سال گذشته در اين خصوص ثبت نام كرده اند. از اين تعداد 70 هزار نفر واجد شرايط نبوده و بقيه افراد كه 140 هزار نفر هستند كه 100 هزار نفر از آنان مبلغ جريمه را پرداخت و كارت معافيت خود را دريافت كرده اند.
معاون وظيفه عمومي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: مهلت ثبت نام افراد مشمول طرح جريمه مشمولان غايب تا پايان هفته ناجا بود كه تا دي ماه سال جاري تمديد شده است.
سردار سيد حميد صدرالسادات در بخش پاياني اظهارات خود گفت: در صدد هستيم تا با توسعه خدمات الكترونيكي، بخشي از خدماتي كه شهروندان براي دريافت آن ناچار به مراجعه به دفاتر پليس +10 بودند نيز از طريق اينترنتي ارائه شود.

hgtfyhtdrtgrde
تعالي و استانداردسازي رفتار زيربناي اقتدار پليس
سردار « اميري مقدم» فرمانده انتظامي استان نيز گفت:  سربازاني که از مراکز آموزشي به استان وارد مي شوند غربالگري مي شوند و مشکلات احتمالي روحي و خانوادگي آنها بررسي مي شود.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي در مراسم افتتاحيه طرح هاي ارتقاي خدمات وظيفه عمومي نيروي انتظامي بر ضرورت تعالي و استانداردسازي رفتار پليس تاكيد كرد.
سردار بهمن اميري مقدم در مراسم افتتاحيه طرح هاي ارتقاي خدمات معاونت وظيفه عمومي استان كه با حضور معاون وظيفه عمومي نيروي انتظامي كشور در ششمين روز هفته نيروي انتظامي برگزار شد گفت: رفتار كاركنان انتظامي، شايستگي هاي پليس را به نمايش مي گذارد و در جلب اعتماد عمومي و مشاركت هاي همگاني نقش موثر و سازنده اي دارد.
وي اظهار داشت: در اين راستا فرماندهي انتظامي خراسان رضوي تعالي و استانداردسازي رفتار كاركنان انتظامي را از مهم ترين اولويت هاي كاري خود قرار داده و با حضور كارشناسان و متخصصان دوره هاي استانداردسازي رفتار را در چند مرحله برگزار كرده است.
سردار بهمن اميري مقدم افزود: اين تعالي رفتار در بين سربازان نيز مورد توجه است و با برگزاري نشست هاي مختلف، غربالگري فردي و شخصيتي، گفتگو و مذاكره و همچنين بهره گيري علمي و تخصصي از سربازان تلاش مي شود محيطي براي اين افراد فراهم شود تا بتوانند خدمت مقدس سربازي را به بهترين شكل ممكن و با تاثيرپذيري و تاثيرگذاري ثمر بخش انجام دهند.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي تاكيد كرد: سربازان نمايندگان جوانان و امانت خانواده ها هستند كه براي خدمت سربازي لباس مقدسي به تن كرده اند و ما نيز وظيفه داريم از آنان صيانت كرده و امانت دار خوبي باشيم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
با سلام و خسته نباشید
درخصوص تمدید ثبت نام مشمولان غایب یک سوال داشتم چرا به دفاتر پلیس +۱۰که مراجعه میکنیم میگویند ثبت نام نداریم
با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار