به همت اداره کل کتابخانه های عمومی ایلام:
اردوی جهادی« شمیم دانایی در عشایر» به همت اداره کل کتابخانه های عمومی ایلام و با همکاری اداره کل امور عشایری استان، در منطقه کولک شهرستان مهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ 31 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در این برنامه با اشاره به اهداف برگزاری این اردوی جهادی، گفت: جامعه ما بیش از هر زمانی به کار جهادی در حوزه فرهنگ نیازمند است و این مهم در دولت سیزدهم به طور جدی مورد تاکید است.

سمیه حیدری افزود: این موضوع جزو وظایف مدیرانی و دستگاههایی است که در نظام مسئولیت پذیرفته اند و لازم است به عنوان خدمتگزاران این مردم تا تحقق نهایی آرمان های انقلاب بویژه رسیدن به اهداف نهایی این دولت در حوزه فرهنگ و هنر تلاش شود.

وی یادآور شد: کتابخانه های عمومی به کانون ها و مراکز پرکار فرهنگی و اجتماعی فعالی تبدیل شده و خدمت به اقشار مختلف اجتماعی با علایق مختلف بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته جزو اهداف اصلی آن است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام ادامه داد: عشایر جزو گروه های هدف در خدمت رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور محسوب می شوند و مدیران ارشد این نهاد بویژه دبیرکل نهاد، تاکید بر تعریف خدمات خاص به جامعه عشایر با توجه به شرایط زندگی آنها دارند.

وی اشاره کرد: «اردوی جهادی شمیم دانایی در عشایر» آغاز یک راه و پروژه فرهنگی برای اداره کل کتابخانه های عمومی استان است که قدم اول آن با همکاری ادارات حاضر در منطقه قشلاقی کولگ برداشته شده است و این برنامه به طور متناوب و با توجه به استقبال خوب و دلگرم کننده اداره کل امور عشایری استان و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این اداره کل، در سایر نقاط استان اجرایی می شود.

حیدری در پایان از شرکت ها و بانک مستقر در استان خواست جهت ایجاد کتابخانه سیار با هدف ارائه خدمات بهتر به جامعه زحمتکش عشایر استان، همکاری لازم را بعمل آورند.

ضرورت امروز جامعه، جهاد تبیین است

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در اداره کل امور عشایر ایلام نیز با تشریح سیاست های کلی جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، گفت: تحقق آمارن های انقلاب و نظام در بخش فرهنگ نیازمند تدبیر و چاره اندیشی و همچنین عمل مسئولانه است.

حجه الاسلام حاج حمید هاشمی افزود: ضرورت امروز جامعه ما جهاد تبیین است که از دغدغه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد بنابراین هر دستگاهی که در این زمینه وظیفه ای عهده دار است باید به نحو احسن در جهت تحقق آن تلاش نماید.

وی بیان داشت: در بحث خدمات فرهنگی به جامعه عشایر، آئین نامه ساماندهی فرهننگی از طرف دولت تدوین و ابلاغ شده و ادارات مختلف بنا به رسالت خود، تعهداتی در این زمینه پذیرفته اند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در اداره کل امور عشایر ایلام اضافه کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان اولین اداره در سطح استان است که در جهت تحقق اهداف طرح ساماندهی اقدام نموده و برنامه امروز قدم اول آنها در این زمینه است که خوشبختانه بسیار پرمحتوا و همراه با بسیج چند دستگاه و نهاد دیگر همراه بوده است.

وی اشاره کرد: حرکتی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه در بین مردم عشایر آغاز نموده امیدوار کننده و قابل تقدیر است. نهاد و سازمانهای فرهنگی و هنری دیگر ادامه دهنده این مسیر ارزشمند باشند.

در ادامه این برنامه؛ فرشاد یاسمی، مدیرکل امور عشایری استان ایلام و عبدالصاحب نادری، فرماندار شهرستان ایلام در سخنان با تشریح برنامه های خدمت رسانی به عشایر، اقداماتی مانند آبرسانی سالم، ایجاد و تسطیح جاده های عشایری، کمک به تامین علوفه، ایجاد بازار فروش محصولات و ایجاد زیرساختهای ارتباطی موبایل در مناطق محل اسکان این خانوارها را مورد تاکید قرار دادند.

لازم به ذکر است؛ در خلال و پایان این مراسم برنامه های نشست کتابخوان، جمع خوانی، قصه گویی، ایستگاه نقاشی در بین دانش آموزان مدرسه عشایری کولگ توسط اداره امور کتابخانه های عمومی استان و واحد فرهنگی، برگزار شد و علاوه بر آن برنامه های ورزشی و فرهنگی توسط هلال احمر و بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

گفتنی است؛ در پایان این برنامه بسته های نوشت افزار و کوله پشتی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی و سرپرستی امور شعب بانک ملت استان ایلام، در بین دانش آموزان و فرزندان عشایر این منطقه توزیع گردید./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار