رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به تمامی مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانهای استان اعلام آماده باش کرد.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 30 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رییس این دانشگاه اظهار داشت؛ مشاهده اولین زیر سویه های جدید امیکرون ( XBBو BQ.1 ) در ایران که این زیر سویه ها نیز در بسیاری از کشورهای جهان شایع شده اند و در کشور ما هم موارد ابتلا به آن اثبات شده است.

 دکتر محمد غلام نژاد افزود : به خاطر سرعت انتشار بالای این زیر سویه ها، در هفته های آینده احتمال بالای بروز موج هشتم کرونا و شیوع آن با زیر سویه های جدید دور از انتظار نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و از جمله بیمارستانها باید آمادگی لازم برای مقابله با این موج احتمالی را داشته باشند، داروهای مورد نیاز، اکسیژن، تخت بیمارستانی و…. و بیشتر از همه آمادگی کادر زحمتکش بهداشت و درمان باید پیش بینی شوند.

وی بیان کرد: با توجه به سرعت بالای انتشار، مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک ها باید تدابیر لازم را هنگام شروع همه‌گیری برای جلوگیری از انتشار بیماری داشته باشند.

دکتر غلام نژاد گفت: کرونا همان بیماری کشنده سال‌های اخیر است و سال‌ها با ما خواهد بود و اگر چه در مقاطع ممکن است تک گیر باشد ولی به مانند آنفولانزا هر از گاهی یک اپیدمی آن را با سویه جدید تجربه خواهیم نمود.

وی در پایان یادآورشد؛ کرونای کشنده را جدی‌تر بگیرید و مردم علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در صورتی که بیش از ۶ ماه از آخرین دوز تزریقی واکسن آنها گذشته، دوز یادآور را تزریق نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار