رئیس بهزیستی شهرستان کنگاور با بیان اینکه معتادان و کارتن خواب‌های در معرض سرمازدگی در مرکز شلتر کنگاور ساماندهی می‌شوند، گفت: با برودت هوا شرایط لازم برای اسکان معتادین بی خانمان در مرکز سرپناه شبانه معتادین (شلتر) کنگاور فراهم است.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 26 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علیرضا مرآتی» اظهار داشت: افتتاح و تجهیز شلتر و سرپناه آقایان در کنگاور طی ماه‌های اخیر افتتاح شد و با بارش برف و کاهش دما، تسریع در امر اسکان و تامین غذا برای جامعه هدف در مرکز شلتر شهرستان بدون هیچ مشکلی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

او با اشاره به عملکرد ۹ ماهه بهزیستی شهرستان بیان داشت: در راستای بروزرسانی پرونده های بهزیستی و بازبینی مجدد معلولیت ها پشت نوبتی‌های ۹۰۰ نفره بهزیستی کنگاور به صفر رسیده است.

وی در ادامه به بازگشایی و افتتاح مرکز کار درمانی اشاره کرد و افزود: اعتبار لازم نیز جهت تجهیز توان بخشی از محل سفر ریاست جمهور اختصاص یافته است.

رئیس بهزیستی شهرستان کنگاور بر اشتغال جامعه تحت پوشش بهزیستی تاکید کرد و گفت: حدود ۱۵ نفر از مددجویان در مشاغل موقت مانند منشی، پرستار و پرسنل مراکز بخش خصوصی به کارگیری شدند.

وی در ادامه همچنین از کسب مجوز مرکز نگهداری معلولین اعصاب و روان برای اولین بار در کنگاور خبر داد و افزود: همچنین مجوز کمیسیون اعصاب و روان برای اولین بار طی ۴۳ سال اخیر در کنگاور اخذ شده است.

مرآتی در ادامه اظهار کرد: بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض جهت تامین هزینه‌های درمان معلولان، وام ودیعه مسکن به ۱۰ مددجو به مبلغ چهار میلیارد ریال، کمک هزینه تحصیلی ۵۹ دانش آموز، پرداخت وام بلاعوض ساخت مسکن با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، پرداخت چهار مورد جهیزیه به نوعروسان، مددجویان، کمک‌های موردی به مددجویان اختصاص داده شد.

وی در خاتمه غربالگری یک هزار و ۵۰۰ کودک سه تا ۹ سال و غربالگری یک هزار و ۲۰۰ نوزاد به لحاظ شنوایی را از دیگر فعالیت های بهزیستی کنگاور برشمرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار