مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ اسم پُرطرفدار دختر و پسر کهگیلویه و بویراحمدی طی ۸ ماهه امسال را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 23 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، داوید صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۹۹۳ فقره ازدواج و یک هزار و ۷۷ فقر طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: تعداد ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد کاهش داشت و در زمینه طلاق با افزایش ۸.۷ درصدی مواجه بوده ایم.
هر ۴ ازدواج یکی به طلاق ختم می شود
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از هر چهار فقره ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد یک مورد طلاق رخ می دهد.
صادقی تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع پنج هزار و ۷۰۶  فقره ازدواج و یک هزار و ۱۴۶ فقره طلاق در این استان رخ داده است.
کاهش ولادت در کهگیلویه و بویراحمد 
وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال ۶ هزار و ۵۳۶ واقعه ولادت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۶ و هشت دهم درصد مواجه بوده است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این در حالی است که طی مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و ۱۶ ولادت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده بود.
صادقی تاکید کرد: از مجموع ولادت های ۸ ماهه امسال استان سه هزار و ۳۳۳ مورد پسر و سه هزار و  ۲۰۴ دختر بوده اند.
وی با بیان اینکه بیشترین ولادت طی ۸ ماهه امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهرستان بویراحمد با سه هزار و ۷۵ نفر بوده است، اظهار کرد: طی این مدت در شهرستان کهگیلویه یک هزار و ۴۱۶ مورد، شهرستان گچساران ۹۲۶ مورد، شهرستان دنا ۳۷۱ مورد، شهرستان بهمئی ۳۳۱ مورد، شهرستان لنده ۱۵۸ مورد، شهرستان باشت ۱۳۴ مورد و شهرستان چرام ۱۲۵ مورد ولادت به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین نرخ ولادت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ در یک هزار است این میزان یک درصد از میانگین کشور بالاتر است.
صادقی افزود: میانگین سن ازدواج در بین مردان استان کهگیلویه و بویراحمد طی هشت ماهه سال جاری ۳۱.۲۴ و در بین زنان ۲۵.۸۲ بوده است.
وی اظهار کرد: همچنین میانگین سن طلاق در بین مردان این استان ۳۷.۹۷ و در بین زنان ۳۲.۸۲ است.
۲۴۲ چندقلوزایی در کهگیلویه و بویراحمد 
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۲۴۲ مورد چندقلوزایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.
صادقی تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۳ مورد دوقلو، چهار مورد سه قلو و یک مورد چهارقلو بوده است.
وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال بیشترین چند قلوزایی در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهرستان بویراحمد بوده است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی این مدت بطور میانگین در هر شبانه روز در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۷ واقعه ولادت و در هر ساعت ۱.۱ واقعه به ثبت می رسد.
صادقی تاکید کرد: بیشتر طلاق های استان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰ سال تا ۳۴ سالگی رخ داده است.
بیشترین فراوانی نام پسران و دختران کهگیلویه و بویراحمد 
وی اظهار کرد: بیشترین فراوانی نام پسران و دختران استان کهگیلویه و بویراحمد را طی هشت ماهه امسال  به ترتیب «آراد» و «رستا» تشکیل می دهد.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی ۸ ماهه امسال در این استان به ترتیب برای پسران بیشتر نام «آراد»، «حسین»، «رضا»، «کارن»، «هیراد»، «آرسام»، «امیرعلی»، «راد مهر»، «هاکان» و «آیهان» و برای دختران «رستا»، «هانا»، «دلوین»، «آوینا»، «زهرا»، «نیلا»، «فاطمه»، «آوا»، «نیکا» و «آنیسا» انتخاب شده است. 
صادقی بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری دوهزار و ۵۳ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد فوت کردند که از این تعداد یک هزار و ۲۱۷نفر مرد و ۸۳۶ نفر زن بوده اند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
لطفآ این همه اسم تکرار ی نگذارید ی اسمی که شنیدید همه هجوم می بر به اون ی اسم مگر اسم قحطی است این اسم های خارجی هم که از ماهواره‌ یاد گرفته اید خصوصا دخترا واقعا به زایقه این مرز وبو نمی خورد این همه اسم خوب ایرانی هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار