مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی اسب کُرد در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 22 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازیسنا محمدرضا سهیلی در نشستی با حضور نمایندگان ادارات مرتبط و فعالان بخش خصوصی در حوزه اسب کُرد به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری مراسم و جشنواره اسب کْرد، اظهار کرد: اسب کُرد یکی از برندها و ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه در حوزه گردشگری ورزشی است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: با توجه به این ظرفیت و اینکه خاستگاه اسب کُرد استان کرمانشاه است، با همکاری دفتر ثبت وزارت‌ میراث فرهنگی به دنبال ثبت جهانی این عنصر با ارزش به عنوان یک پرونده بین‌المللی هستیم. 

وی ادامه داد: برای معرفی بیشتر اسب کُرد جشنواره‌ای تا قبل از پایان سال در استان برگزار می‌شود. 

سهیلی ادامه داد: برگزاری جشنواره به صورت کامل در همه زمینه‌های مرتبط با کیفیتی بالا و همچنین پای کار آوردن کشورهای همسایه خصوصا عراق قطعا به تکمیل پرونده برای ثبت جهانی اسب کُرد کمک می‌کند، چرا که موضوع پرونده ثبت جهانی‌ اسب کُرد چند ملیتی بوده و این جشنواره بین‌المللی یکی از مراحل تکمیل پرونده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: برپایی نمایشگاه صنایع مرتبط با اسب، برگزاری مراسم سور و سوگ و تعزیه، انجام مسابقات اسب دوانی از اصلی‌ترین بخش‌های این جشنواره خواهد بود. 

در این نشست مقرر شد در جلسه بعدی زمان و مکان این جشنواره مشخص شود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار