مجید وفاپور مدیرعامل سیمان مازندران:
مدیرعامل شرکت سیمان مازندران گفت: شرکت سیمان مازندران هم اکنون با تولید ۱۷/۳۰۰ تن در روز جز ۵ شرکت بزرگ صنعت سیمان کشور محسوب میشود.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲ 20 December 2022

به گزارش تابناک مازندران، مدیرعامل شرکت سیمان نکا ابتدا ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، مسئولین و رانندگان نمونه ی حاضر در مراسم، از رانندگان ماشینهای سنگین، بعنوان قشری که نقشی مهم در صنعت کشور دارند که محصولات خام را به تولیدی ها و محصولات تولیدشده را به دست مصرف کنندگان میرسانند یاد کرد و از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا جهت دعوت و تجلیل از رانندگان نمونه تشکر کرد. 

شرکت سیمان مازندران، جز ۵شرکت بزرگ سیمان کشور است
شرکت سیمان مازندران، جز ۵شرکت بزرگ سیمان کشور است
شرکت سیمان مازندران، جز ۵شرکت بزرگ سیمان کشور است  

مجید وفاپور با بیان اینکه، همه ی رانندگان درگیر مشکلات حمل و نقل هستند، مثل تامین هزینه ی لاستیک، تعمیرات یدکی و تعمیرات موتور، اظهار کرد: مشکلات رانندگان را درک می‌کنیم و ما هم مشکلات زیادی داریم بطور مثال: شاید در ۱۰_۱۲ سال پیش با هزینه ی ۶۰_۷۰ میلیارد تومان چنین کارخانه ای ایجاد میشد، اکنون شاید با این هزینه فقط یکی از گیربکس های کارخانه سیمان تعویض شود. 

شرکت سیمان مازندران، جز ۵شرکت بزرگ سیمان کشور است
شرکت سیمان مازندران، جز ۵شرکت بزرگ سیمان کشور است
شرکت سیمان مازندران، جز ۵شرکت بزرگ سیمان کشور است  

وی این قشر را که سالهاست با شرکت سیمان همکاری میکنند، قشری بسیار دوست داشتنی قلمداد کرد که در روحیه ی جوانمردی و پهلوان منشی جایگاه خاصی دارند.

مدیرعامل شرکت سیمان مازندران در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: شرکت سیمان مازندران در سال ۱۳۵۳ در جاده ی نکا_ساری تاسیس و هم اکنون با تولید ۱۷/۳۰۰ تن در روز جز ۵ شرکت بزرگ صنعت سیمان کشور محسوب میشود. 

شرکت سیمان مازندران، جز ۵شرکت بزرگ سیمان کشور است
شرکت سیمان مازندران، جز ۵شرکت بزرگ سیمان کشور است  

مجید وفاپور عنوان کرد: این شرکت با امکان صادرات ۱۵ تا ۲۰ درصد محصولات خود به کشورهای حوزه ی دریای خزر و فرانسه رتبه های برتر صادرکننده کشوری و استانی را دارا می‌باشد.

وی تشریح کرد: سیمان مازندران با راه اندازی کمیته های فنی و تخصصی بازنگری و سیستم ها و کنترل های داخلی و کنترل بهای تمام شده و تمرکز در بازارهای داخلی و صادرات با افزایش ۳درصدی سهم فروش در بازار داخلی و افزایش مختصری صادرات به عنوان اولین شرکت سیمان، موفق به عرضه ی سیمان صادراتیِ خود از طریق بورس کالا شد.

مدیرعامل شرکت سیمان مازندران تصریح کرد: در کنار تعریف پروژه های دانش بنیان همچون تولید سیمان از ضایعاتِ ساختمانی با هدف بِیسِ منابع زیست محیطی و کاهش بهای تمام شده، این شرکت همچنین موفق به کسب عنوان واحد نمونه ی حمایت از حقوق مصرف کننده استان شده است.

وفاپور خبر داد: سیمان مازندران در برنامه های آتی خود قصد دارد تا با افزایش حقوق و توسعه ی معدنِ کارخانه، راه اندازی آزمایشگاه مرجعِ بتون و تولید سیمان های آمیخته، همچنین افزایش کیفیت محصولات صادراتی به توسعه ی بازارهای صادراتی و داخلی مبادرت ورزد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از اقدام خلاقانه جهت برگزاری این مراسم برای اولین بار از دست‌اندرکاران و میزبانان این مراسم تشکر و اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای که بخشی از انتقال مواد اولیه به کارخانجات و سپس رساندن به دست صاحبان اصلی کالا و همچنین رساندن تولیدات به دست مصرف کنندگان را بر عهده دارد که همه ی ما در حمل و نقل در استان با تعاملاتی که برای این مقوله برقرار کردیم، سعی کردیم که وظایف حوزه حمل و نقل و قشر راننده را نسبت به گذشته پررنگ تر کنیم.

حسن جهانیان گفت: سیمان یکی از کالاهای استراتژیک ما است و ما در حوزه ی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به بررسی چند موضوع پرداختیم که یکی از این موضوعات، ساماندهی حوزه ی بار بود که نشان میدهد کارخانجات و مخصوصا کارخانه سیمان نکا برای ما اهمیت دارد.

وی اظهار کرد: اهمیت رانندگانی که در این مجموعه فعالیت میکنند، شرکتها، انجمن ها، اتحادیه ها و ... همه به نوعی مورد حمایت و نظارت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هستند و ما پیگیر مشکلات این قشر هستیم، و در بخش سوخت امیدواریم تا پایان امسال به نتایج خوبی برسیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بیان کرد: مطمئن هستیم و هستید که بخشی از مشکلات حوزه ی حمل و نقل، گریبانگیر ما است و بخشی از آن در دست اداره کل ما است و بخشی دیگر مربوط به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است که منعکس کردیم و پیگیر آن هستیم و بخشی دیگر از آن فراتر از سازمان راهداری است که امیدواریم دست به دست هم دهیم تا مشکلات را کمتر کنیم.

 

فرماندار شهرستان نکا با اشاره به اینکه، نکا یک شهرستان صنعتی و اقتصادی است و حضور مجموعه های صنعتی بزرگی مثل کارخانه سیمان، نیروگاه، دسترسی سریع به بندر امیراباد، فرودگاه و خطوط ریلی یک موقعیت استراتژیک و بی بدیلی برای این شهر ایجاد کرده است گفت: حضور این امکانات، نکا را در بین ۲۲ شهرستان استان مازندران متمایز و بسیار پراهمیت کرده است که شاید خودمان کمتر به آن توجه کرده باشیم.

عبدالرضا بابایی افزود: ۶ شهید که نامشان در پیشانی مجموعه ی صنعتی سیمان نکا مزین است و همکاران سابق کارکنان این شرکت بودند که با اهدای جان خود این مسیر را باز کردند تا ما امروز در این جایگاه قرار بگیریم.

وی گفت: در هفته ی حمل و نقل از این مراسم و تدارک خلاقانه مدیرعامل شرکت سیمان و مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای نکا و استان و همچنین از رانندگان این قشر صبور، زحمتکش و پرتلاش که نقش بسیار مهمی در پیشرفت کشور داشتند و دارند تشکر میکنم.

فرماندار شهرستان نکا نقش حمل و نقل را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: بسیاری از دولتها و کشورهای مختلف دنیا اگر بخواهند به جهت دشمنی آسیبی به کشوری برسانند، یکی از نقاطی که مدنظر قرار میدهند حوزه ی حمل و نقل است.

بابائی گفت: رانندگان نقش بسیار مهمی در حوزه ی صنعت دارند و این کار بسیار مهم و خداپسندانه که شاید آنگونه که شایسته است تا قدر رانندگان شناخته شود، کمتر توجه شد، اما چیزی از شأن، منزلت و جایگاه آنها در کشور کم نمیکند.

وی اظهار کرد: امروز شهرستان نکا یکی از محورهای بسیار مهم توسعه ی اقتصادی استان است و این نقش برای هیچ کس پوشیده نیست و در حوزه حمل و نقل نیز این نقش به عنوان یکی از پیوستهای ناگزیر صنعتی است و باز هم شهرستان نکا پیشتاز در این عرصه و کشور است.

فرماندار شهرستان نکا عنوان کرد: در شهرستان نکا قریب به ۴۰۰۰ ماشین سنگین وجود دارد و رانندگانی که نقش پررنگی را در توسعه ی اقتصادی شهرستان، استان و کشور دارند خود یک نکته ی بسیار مهم و محور توسعه است که بخش زیادی از این سهم را در همکاری با مجموعه ی صنعت سیمان دارند انجام میدهند.

شایان ذکر است، در پایان مراسم از مدیران اتحادیه و رانندگان نمونه تجلیل شد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیمان نکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
شرکت سیمان مازندران، جز ۵شرکت بزرگ سیمان کشور است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار