مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: جواهرات دست ساز تولید هنرمندان استان به دیگر مناطق کشور صادر می‌شود و در حوزه بازاریابی این تولیدات به خارج از کشور اقداماتی صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰ 19 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در حاشیه بازدید از کارگاه تراش سنگ‌های زینتی و جواهرات سنگی دست ساز، گفت: جواهرات دست ساز تولید هنرمندان استان به دیگر مناطق کشور صادر می‌شود و در حوزه بازاریابی این تولیدات به خارج از کشور اقداماتی صورت گرفته است.

وی مطرح کرد: این کارگاه از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است.

وی ادامه داد: تمام مراحل صفر تا صد ساخت این جواهرات اعم از پیدا کردن سنگ تا تراش و ساخت در استان انجام می‌گیرد و البته برخی از سنگ‌ها متعلق به استان ایلام نیست و از دیگر نقاط کشور پیدا و به این کارکاه انتقال داده شده است.

وی اظهار کرد: در این کارگاه زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم شده است که ۱۴ نفر به صورت مستقیم و ۶ نفر به صورت غیر مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با تاکید بر اینکه باید بیشتر از گذشته به صنایع‌دستی و قابلیت هنری برای توسعه اشتغال‌زایی استان توجه شود، بیان کرد: با وجود ظرفیت اربعین و حضور گسترده زائران باید با ایجاد کارگاه‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف زمینه اشتغال و معرفی صنایع دستی ایلام را به مردم استان و دیگر نقاط کشور فراهم شود.

وی گفت: امسال برای اولین‌بار در شهر حلبچه عراق نمایشگاه جواهرات و صنایع دستی ایلام برگزار شد و غرفه داران به سود قابل توجهی دست یافتند و هنر استان را به مردم اقلیم معرفی کردند و در صدد برگزاری نمایشگاه‌های مشابهی در استان‌های کربلا و واسط هستیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار