معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش 26 درصدی بودجه این نهاد گفت: رتبه‌بندی معلمان طرح بسیار خوبی در راستای اجرای عدالت است.
کد خبر: ۱۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ 06 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، حمیدرضا کفاش در جلسه علنی پارلمان معلمان خراسان رضوی اظهار داشت: پارلمان جایگاه مشورت و تصمیم‌سازی است که باید معلمان در زمینه پیاده‌سازی و برنامه‌ریزی امور در آن فعالیت کنند.

وی افزود: هرقدر که مدیر نظرات کارکنان خود را بداند در مسئولیت خود موفق‌تر است اما باید مراحل تصویب تصمیمات را به درستی بررسی کند.

کفاش بیان داشت: مسئولان باید قول مستند و دقیق در انجام امور بدهند و پیگیری انجام تصمیمات هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که پارلمان معلمان این ساز و کار را فراهم کرده است و این ابتکار خراسان رضوی برای پیاده‌سازی شان مشورتی است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مورد آموزش و پرورش مطرح کردند که نگاه باید به این ارگان نگاه سرمایه‌ای باشد نه مصرفی که این نشان می‌دهد آموزش و پرورش نقش مهمی در آینده کشور دارد.

وی ادامه داد: تربیت انسان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و درصورت تربیت درست دانش آموزان، ما بهترین سرمایه را برای سال‌های آینده کشور آماده کرده‌ایم که از هر منبع نفت و گاز ارزشمندتر است لذا باید نگاه سرمایه‌ای به آموزش و پرورش رواج پیدا کند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش عنوان داشت: معلمان با تمام مشکلاتی که دارند بهترین شان و منزلت را در اجتماع دارند و نیاز به هیچ ترحمی در جامعه ندارند.

وی تصریح کرد: از شان و منزلت معلم یک بعدش مالی است لذا باید نوع ‌بیان، نوع نوشتن مقاله، نوع سخنان فرهنگیان با بقیه جامعه فرق کند، معلمان باید ضمن حضور در جامعه در اجتماع تأثیرگذار باشند که این پارلمان حرکت خوبی در این راستا است.

کفاش تأکید کرد: دریافتی معلمان به نسبت شرایط هر کشور مقایسه می‌شود و نباید ما حقوق معلمان‌مان را با کشور‌های دیگر مقایسه کنیم باید به نسبت هزینه‌ها در هر کشور مشخص شود و با جامعه مطابقت کند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش خبر داد: فوق‌العاده شغل آموزش و پرورش تا 35 درصد تصویب شده، اما آموزش و پرورش از اجرای آن ترس دارد زیرا برخی از فرهنگیان بر این باورند که مدیر کلان و مسئولان کلان کار زیادی انجام نمی‌دهند و فقط در ابتدا مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: پارلمان باید وارد توزیع شاخص‌ها شود و اقدامات و توزیع اعتبارات را به دقت بررسی کند، فرهنگیان باید مطالبات خود را در زمان مناسب بخواهند.

کفاش با بیان اینکه نگاه ما در جامعه به فرهنگیان مانند نگاه مقام معظم رهبری به فرهنگیان نیست، عنوان کرد: پارلمان نقش مهمی در پیگیری برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش داشته است که دیگر استان‌ها هم باید برای اجرای این نهاد اقدام کنند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی معلمان بسیار طرح خوب و منطقی است که سبب اجرای عدالت بین معلمان شده که نمونه‌ آن در بین استادان دانشگاه دیده می‌شود و اجرای این طرح به ارتقا علمی آموزش و پرورش کمک می‌کند.

کفاش متذکر شد: دولت می‌تواند آموزش و پرورش را مانند وزارت علوم متحول کند برای تغییر شرایط موجود باید طرح رتبه‌بندی را اجرا کرده و از آن حمایت کنیم.

کفاش بیان داشت: بودجه دولت به دلیل کاهش نفت کاهش یافته اما بودجه آموزش و پرورش 26 درصد افزایش پیدا کرده این نشان‌دهنده توجه دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش است که البته با توجه به بدهکاری‌های ما باز هم رشد منفی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار