رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه از آغاز «حمله بزرگ» ارتش سوریه برای آزادسازی مناطق و شهرهایی خبر داد که تحت کنترل تروریست ها قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 08 October 2015
به گزارش تابناک یزد، سرلشکر «علی عبدالله ایوب» رئیس ستاد کل ارتش سوریه گفت: نیروهای مسلح این کشور امروز عملیات گسترده برای از بین بردن تروریسم و آزادی مناطق از دست تروریست‌ها را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: بعد از حملات هوایی روسیه که توان رزمی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را تضعیف کرده است، نیروهای مسلح سوریه زمام عملیات نظامی را در دست گرفته‌اند.

خبرنگار المیادین از سوریه گزارش داد که در نخستین حمله زمینی امروز ارتش سوریه در استان حماه، نیروهای سوری  70 کیلومتر پیشروی کردند.

با پیشروی در این منطقه، تمام مناطق شمالی استان حماه از چنگ تروریست ها خارج شده و ارتش بر شهرک «کفر نبوده» و روستاهای «معرکبه»، «عطشان» و «المغیر» و تپه‌های «سکیک»، «الحویر»، «الصخر» و «تل عثمان» مسلط شده است.

جنگنده‌های روسی امروز هم مواضع باقیمانده تروریست ها در مناطق شمالی حماه را هدف قرار دادند و آخرین مقاومت های تروریست های گروهک موسوم به الفتح در هم شکسته شد.

همچنین مناطق مجاور استان ادلب نیز هدف حملات جنگنده های روسیه قرار گرفت و به احتمال زیاد، امروز نیروهای زمینی ارتش سوریه شهرهای نزدیک به بزرگراه شمال به جنوب این کشور را آزد می کنند.

این بزرگراه از میان شهرهای اصلی غرب سوریه عبور می‌کند و اهمیت استراتژیک دارد.

حماه

دیروز چهار ناو روسی مستقر در دریای خزر با شلیک 26 موشک مواضع تروریست ها را در سوریه هدف قرار دادند.

این موشک ها  مواضع داعش از جمله چند مرکز فرماندهی را در رقه ، حلب، ادلب و برخی مناطق حومه دمشق را نابود کردند.

روسیه از هشتم مهر به درخواست سوریه، حمله به مواضع گروه‌های تروریستی را آغاز کرده و بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، تا عصر دیروز 112 مقر مهم تروریست ها از جمله مراکز فرماندهی، مقر آموزشی و انبارهای تسلیحاتی آنها نابود شده است.
 


شبکه خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار