بیش از 2 هزار هکتار گیاه دارویی در فارس کشت شده است.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 14 November 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس جهادکشاورزی فارس گفت: امسال برای توسعه گونه‌های گیاهان دارویی مزیت دار به تولیدکنندگان فارس، یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض پرداخت شد.
مجتبی دهقان پور با بیان این که امسال سطح ابلاغی توسعه گیاهان دارویی اولویت دار در استان از سوی وزارتخانه هزار هکتار است، اظهار کرد: برنامه سازمان جهاد کشاورزی فارس ۳ هزار هکتار و سطح تحقق یافته تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار است.
وی گفت: برای توسعه کشت و ارتقای ارزش افزوده گیاهان دارویی اولویت دار، برای گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه، شیرین بیان، آویشن شیرازی، گل محمدی و زعفران و میز خدمت رصد بازار گیاهان دارویی تشکیل شده است.
رئیس جهادکشاورزی فارس ادامه داد: داشبورد اطلاعاتی گیاهان دارویی برای امکان رصد پیشرفت اهداف و برنامه‌های توسعه این گیاهان راه اندازی شده و شناسایی گونه‌های بومی در حال انقراض از جمله آلوئه ورا، گل محمدی و شیرین بیان که دارای مزیت نسبی برای صادرات، زنجیره تولید و زیرساخت فرآوری است در دستور کار این سازمان قرار دارد
دهقان پور با بیان این که توسعه گیاهان دارویی به اقلیم و اکولوژی هر منطقه مرتبط است ادامه داد: مزرعه مارچوبه برای اولین بار در شهرستان پاسارگاد احداث و گیاه دارویی مورینگا در جنوب استان کشت شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی گیاهان دارویی فعال در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۴۳ واحد در زمینه بسته بندی، اسانس و عرقیات گیاهان دارویی فعالیت دارند که ظرفیت جذب بیش از ۳۰۰ هزارتن و اشتغال زایی ۵۸۵ نفری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار