رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اعضای هیئت علمی در افزایش سواد رسانه‌ای در دانشگاه‌ها نقش مهم و اثر گذاری دارند.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 11 November 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه قباد محمدی اظهار کرد: تلاش‌ها و پیگیری‌های دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در حوزه بهداشت و سلامت استان بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است و از حمایت‌های ایشان در این زمینه بسیار سپاسگزارم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی در غرب کشور است، تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ۵۵۰ نفر می‌باشد و حدود هفت هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در ۹ دانشکده این دانشگاه در حال تخصیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در حال توسعه آموزش و اخذ مجوز چند رشته جدید از وزارت بهداشت هستیم و تلاش می‌کنیم مجوز راه اندازی دانشکده فناوری‌های نوین را نیز تا سال آینده دریافت نماییم.

وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را به عنوان یک دانشگاه قوی می‌شناسد و در حیطه تحقیقات و فناوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه سرآمد کشور پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی هستیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با داشتن ۱۷ شرکت دانش بنیان و ۵۰ واحد فناور در بین تمام دانشگاه‌ها در غرب کشور به عنوان دانشگاه برتر شناخته شده است.

محمدی یادآور شد: در زمینه جذب دانشجوی خارجی نیز پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران در جایگاه دوم قرار داریم و در بحث توریسم درمانی نیز پذیرای بیماران بسیاری از کشور عراق هستیم و اقدامات بسیار خوبی نیز در این راستا صورت گرفته است.

وی یادآور شد: وزیر بهداشت در سفر به کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی را یک دانشگاه تراز اول عنوان کرد و تمام این موفقیت‌ها را مدیون زحمات و تلاش اعضای هیات علمی دانشگاه هستیم و امیدواریم با حمایت‌هایی که خواهد شد این دانشگاه مسیر پیشرفت و ترقی را با سرعت بیشتری طی کند.

وی تشریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در راستای تعامل بیشتر با دانشجویان در خصوص مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و تبادل افکار و بیان دیدگاه‌ها در جهت رشد و تعالی کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفا: باید در خصوص سهمی که اعضای هیات علمی در تببین و روشنگری افکار عمومی به ویژه دانشجویان در مسائل روز کشور دارند، بیشتر دقت کنیم. اعضای هیات علمی سهم بزرگی در این زمینه دارند و باید با دانشجویان صحبت کنند و هر جلسه درسی یک عضو هیات علمی دانشگاه یک جلسه هم اندیشی است.

محمدی تاکید کرد: بنابراین اعضای هیات علمی نباید وظیفه‌ای که در این رابطه و در شرایط حساس کنونی دارند را فراموش کنند، اعضای هیات علمی بی شک نقش بسیار مهمی در افزایش سواد رسانه‌ای در دانشگاه دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار