مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: تابستان امسال با تمهیدات اندیشیده شده شاهد تحقق ۱۶۴ درصدی مدیریت بار مصرف برق در این استان بودیم.
کد خبر: ۱۰۷۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 06 November 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ ولی الله ناصری  اظهار داشت: امروزه جایگاه و ارزش انرژی در دنیا بسیار حیاتی است و حوادثی که در کشورهای سوریه و اوکراین روی داد، بیش از گذشته اهمیت این مسئله را نشان داد و تامین انرژی را حتی برای کشورهای اروپایی نیز با چالش جدی روبرو کرد.

وی افزود: این موضوع اهمیت تلاش های وزارت نیرو و بویژه شرکت توزیع برق را برای تابستان امسال و مدیریت پیک مصرف نمایان کرد، چراکه با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی ناترازی در میزان تولید و مصرف ایجاد شد و احتمال خاموشی های گسترده به نسبت سال های گذشته را افزایش می داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام یادآور شد: امسال با تمهیدات اندیشیده شده از سوی وزارتخانه و علی رغم اینکه بسیاری انتظار خاموشی های گسترده ای را در فصل تابستان می دادند، ولی خوشبختانه با راهبردهای پیش بینی شده خاموشی برق را در بازه ذکر شده نداشتیم و بخوبی این موضوع مدیریت شد.

ناصری تاکید کرد: شرکت توزیع برق ایلام تابستان امسال برای مدیریت پیک بار مصرف توانست رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد، بطوریکه ۱۶۴ درصد مدیریت بار با تلاش مجموعه همکاران در استان صورت گرفت که کمک شایان توجهی به پیک بار کشور و استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پیک بار مصرف برق در استان امسال به محدوده ۴۵۴ مگاوات رسید، اضافه کرد: این مقدار به نسبت سال گذشته هفت درصد و به نسبت ۲ سال قبل نیز ۲۰ درصد افزایش داشت که متناسب با این افزایش باید خطوط فشار متوسط ، ظرفیت ترانسفورماتورها و پست های فوق توزیع نیز توسعه پیدا می کرد که توانستیم با اجرای برنامه های مدیریت بار تراز تولید و مصرف را در استان کنترل کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: ۶ برنامه اصلی برای مدیریت مصرف در تابستان امسال عملیاتی شد که مهم ترین آنها در حوزه های کشاورزی و صنعت اتفاق افتاد، در حوزه کشاورزی با هماهنگی با کشاورزانی که برق مورد نیاز ایستگاه های پمپاژ آب را خریداری می کنند ، قرار شد از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۸ عصر با مدیریت مصرف از سوی کشاورزان در سایر ساعات شبانه روز برق رایگان در اختیار آنان قرار گیرد.

ناصری اظهار داشت: این موضوع در کنار کمک شایان توجهی که به مدیریت پیک مصرف برق داشت، در کاهش هزینه های برق کشاورزان و حتی به صفر رساندن آن نیز تعیین کننده بود.

وی یادآور شد: دومین برنامه در حوزه صنعت اجرا شد، با هماهنگی صورت گرفته زمان تعطیلی صنایع بزرگ ، متوسط و کوچک در روزهای جمعه به یکی از ایام هفته منتقل شد که در مدیریت بار مصرف برق بسیار تعیین کننده بود، در این راستا از ساعت ۱۱ ظهر تا ۲۳ شب مدیریت مصرف صورت گرفت و در عوض این صنایع بدون هیچگونه محدودیتی در ساعات شب به فعالیت خود ادامه می دادند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام با اشاره به اینکه ۸۳ درصد مصرف برق در استان متعلق به بخش خانگی است، تاکید کرد: ۱۰ درصد نیز توسط بخش صنعت مصرف شده و مابقی نیز توسط بخش های کشاورزی و خدمات مصرف می شود.

ناصری اضافه کرد: امسال خوشبختانه با مدیریت مصرف و هماهنگی با بخش صنعت نه تنها خاموشی ها به حداقل ممکن رسید ، بلکه کمبودی نیز در تامین سیمان و آهن به عنوان صنایع انرژی بر نیز نداشتیم./م

برچسب ها: برق ایلام ، پیک مصرف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار