سرپرست اداره اشتغال، مشارکت های مردمی و موسسات خیریه بهزیستی ایلام از پرداخت کمک هزینه مسکن به مددجویان خسارت دیده از زلزله مورموری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 07 October 2015
سرپرست اداره اشتغال، مشارکت های مردمی و موسسات خیریه بهزیستی ایلام از پرداخت کمک هزینه مسکن به مددجویان خسارت دیده از زلزله مورموری خبر داد.
نعمت الله خدامرادی اظهار کرد: به تازگی یک میلیارد و 420 میلیون ریال اعتبار از سوی بهزیستی کشور برای پرداخت کمک بلاعوض به مددجویان خسارت دیده اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این میزان اعتبار تا سقف 20 میلیون ریال به 80 نفر از مددجویان ساکن در شهرستان های آبدانان و دره شهر که از زلزله پارسال مورموری خسارت دیدند، پرداخت شده است.
خدامرادی با بیان اینکه این مددجویان در مناطق شهری و روستایی سکونت دارند، افزود: این اعتبار نخستین کمک بلاعوض بهزیستی برای کمک به مددجویان زلزله زده از پارسال تاکنون است.
وی تاکید کرد: علاوه بر این در سال جاری در مجموع تاکنون 2 میلیارد و 850 میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض مسکن به مددجویان زیر پوشش پرداخت شده است.
وی یادآور شد: این مبلغ به شماری از جامعه هدف بهزیستی اعم از توانخواهان، زنان سرپرست خانوار و سایر مددجویان پرداخت شده است.
خدامرادی از پرداخت سه میلیارد ریال کمک بلاعوض مسکن به مددجویان بهزیستی در سال گذشته خبر داد و گفت: این مبلغ به صورت کمک های بلاعوض به مددجویان ساکن در مناطق شهری و روستایی استان پرداخت شد.
وی خاطر نشان کرد: پارسال در مجموع 124 واحد مسکونی در قالب طرح خودمالک و هفت واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر برای مددجویان زیر پوشش احداث و علاوه بر این اکنون عملیات ساخت 110 واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این سازمان در حال انجام است.
وی اعمال معافیت در بخش انشعاب آب به تعداد 201 مورد، برق 200 مورد، گاز 406 مورد و پروانه و عوارض شهرداری 75 مورد را از دیگر خدمات ارایه شده به مددجویان در حوزه مسکن در سال گذشته اعلام کرد.
زلزله پارسال مورموری اگر چه تلفات جانی نداشت ولی خسارت زیادی به زیرساخت های زیربنایی شهرستان های حوزه جنوب استان ایلام وارد کرد.
25 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار