متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:
تابناک هرمزگان// متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس شاهد ابتلای تعداد زیادی از دانش آموزان و کودکان به آنفولانزا هستیم لذا افراد دارای بیماری زمینه ای، خانم های باردار، کودکان و سالمندان بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 05 November 2022
 
به گزارش تابناک از هرمزگان،دکتر الهام براهیمی افزود: امسال زودتر از سال های قبل با شیوع و انتشار بیماری آنفلوانزا مواجهه شدیم. که می توانند طیفی از علائم خفیف تا شدید در بین مبتلایان ایجاد کند و منجر به بستری شدن در بیمارستان و خدای نکرده حتی منجر به فوت بیمار گردد.
دکتر براهیمی با اشاره به افراد در معرض خطر عنوان کرد: افرادی که بیماری زمینه ای دارند مثل دیابت، بیماری کبدی نارسایی کبد، نارسایی کلیه، خانم های باردار و افرادی که چاقی مرضی دارند و نمایه توده بدنی آن ها بالای 40 می باشد، افراد دچار نقص سیستم ایمنی، افرادی که طولانی مدت داروی کورتیواستروئیدی مصرف می کنند، سالمندانی که در خانه سالمندان زندگی می کنند، همه افراد بالای 50 سال، کودکان 6 تا 59 ماهه( زیر 5 سال)، افرادی که بیماری HIV دارند و بیماران سرطانی که شیمی درمانی و رادیوتراپی می شوند حتما باید واکس آنفلونزا تزریق کنند.


وی ابراز کرد: با توجه به اینکه در استان بیماری هایی از قبیل تالاسمی و هیاتیت شایع تر از سایر استان ها است؛ این بیماران در معرض خطر ابتلا به بیماری آنفلونزا هستند لذا توصیه می شود که حتما واکسینه شوند. افراد سیکل سل (آنمی داسی شکل) و هیاتیت در معرض خطر هستند که باید حتما واکسن دریافت کنند و اگر علائمی از قبیل تب، سرفه و درد قفسه سینه داشتند که بیشتر از 3 روز طول کشید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

براهیمی با اشاره به اهمیت اقدامات درمانی در هنگام بیماری آنفلوانزا اظهار کرد: اگر فرد مبتلا از لحاظ سایر بیماری های زمینه ای سالم باشد درمان باید بصورت حمایتی و علامتی باشد و فرد حتما ضمن استراحت در منزل، مایعات فراوان به همراه غذای سالم مصرف کند.

متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در آغاز روند درمان افراد پرخطر از قبیل بیماران تالاسمی، سیکل سل، دیابت، بیماری قلبی، نارسایی کلیه و کبد، آسم، خانم های باردار وافراد چاق باید داروی ضد ویروس شروع کرد. و بهترین زمان برای تجویز و دریافت داروی ضد ویروس 24 الی 48 ساعت ابتدایی شروع علائم است. و برای مدت 5 روز این افراد باید داروی ضد ویروس دریافت کنند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار