استاندار همدان:
استاندار همدان با تاکید بر اینکه حمایت از کارآفرینان در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد گفت: اگر در بخش اقتصادی و تولیدی کشور به خودکفایی دست پیدا کنیم تحریم‌ها و جنگ اقتصادی بی اثر خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ 27 October 2022

استاندار همدان با تاکید بر اینکه حمایت از کارآفرینان در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد گفت: اگر در بخش اقتصادی و تولیدی کشور به خودکفایی دست پیدا کنیم تحریم‌ها و جنگ اقتصادی بی اثر خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان ، استاندار علیرضا قاسمی فرزاد، شامگاه چهارشنبه، در اولین جلسه هیات اندیشه ورز کارآفرینی و کارآفرینان برتر استان،  تشکیل هیات اندیشه ورز را اتاق فکری برای کیفیت بخشی به کارآفرینی دانست و اظهار داشت:  این هیات با دعوت از کارآفرینان از آن‌ها درخواست دارد که با همفکری و هم اندیشی و به اشتراک گذاشتن تجارب به حوزه های مختلف، موجب افزایش بهره وری و ارتقای تولید شوند.

وی تصریح کرد: کانون کارآفرینی یک اتاق فکر است که به کمک ساختار و سیستم حاکمیت و دولت آمده و تجارب خود را برای بهبود فضای کسب و کار و راندمان تولید عرصه می‌کند و به اشتراک می‌گذارد.

قاسمی فرزاد، کانون کارآفرینی را متشکل از کسانی دانست که در حوره کارآفرینی تخصص و تبحر دارند و با تلفیق علم و دانش دانشگاه و محیط کار، راهکارهای عملیاتی و اجرایی پیشنهاد می دهند.

وی تصریح کرد: کانون کارآفرینی، محیطی برای ارائه تجربه ها است تا در سطح محیط و استان اجرا شود و با شرایط خاص محیط و فضای مقتصی استان سازگار باشد.

استاندار همدان مهمترین مولفه در تولید استان را محدودیت منابع آبی برشمرد و اظهار داشت: تولید محصولات دانش بنیان و کالاهای اساسی به سمت افزایش تولید محصولات کم آب بر با بهره وری بالا سوق داده شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید کالاهایی با فناوری بالا از اهداف و راهبردهای شعار امسال "تولید، دانش بنیان،اشتغال آفرین" است به پیشگیری از خام فروشی منابع کمک می کند و موجب ایجاد ارزش افزوده در استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای ظرفیت های گردشگری بی نظیری مانند غار علیصدر است افزود: دولت سیزدهم تمام همت خود را به کار بسته تا زیرساخت های گردشگری در استان همدان فراهم شود تا سلامت گردشگر به مخاطره نیفتد.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه کنشگران اقتصادی استان باید در سطح بین المللی مطرح باشند و دولت از آنها پشتیبانی می کند، اظهار داشت: با توجه به منابع غنی موجود، کانون کارآفرینی، اتاق فکری برای توسعه و تسهیل فضای کسب کار در راستای جلوگیری از خام فروشی است.

قاسمی فرزاد با توصیه به فرهنگسازی در استفاده بهینه و نیز تکمیل کانال تصفیه فاضلاب برای استفاده در گلخانه‌ها، اظهار داشت: امروز ما در همه عرصه‌ها حرفی برای گفتن داریم.

وی با اشاره به اینکه دشمن از دانشگاهیان و بنیاد های نخبگان ما واهمه دارد، افزود: دشمن به منظور تعطیلی دانشگاه، اغتشاش را به دانشگاه می برد تا سرزمین ما را تاراج و تحریم های ظالمانه را علیه کشور اعمال کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه توزیع ثروت در نظام اسلامی باید عادلانه و متوازن باشد، گفت: باید با همفکری و به اشتراک گذاشتن اندیشه و همفکری تجارب، زمینه رشد و تعالی را برای استان فراهم کنیم./ تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار