بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 07 October 2015
واکنش تند آیت الله مکارم شیرازی به تعطیلی درس یک مرجع تقلید

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، به تعطیلی درس آیت الله جوادی آملی، واکنش نشان داد.

وی خطاب به فرمانده نیروی انتظامی قم که در این جلسه حضور داشت به حادثه رخ‌داده در مسجد اعظم که منجر به تعطیلی درس آیت‌الله جوادی آملی شد اشاره و گفت: باید این حادثه را زودتر جمع می‌کردید تا به تعطیلی درس یک مرجع تقلید کشیده نشود.

فرمانده انتظامی استان قم رعایت شأن طلاب را علت تأخیر در برخورد عنوان کرد که در ادامه آیت الله مکارم شیرازی بر این نکته اشاره داشت که رعایت شأن طلاب و عدم برخورد به موقع برای جمع کردن این حادثه منجر به خدشه‌دار شدن شأن بزرگتری شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه صحبت‌هایی مطرح می‌شود که هیچ ارزشی ندارد و نباید به آن‌ها توجه کرد، ادامه داد: نیروی انتظامی نباید تسلیم منفی‌بافی‌های دیگران شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید با قدرت به فعالیت‌های خود ادامه دهد، گفت: از آنجایی که حفظ امنیت کشور از مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی است، وظیفه این نهاد بسیار مهم و حساس می‌باشد.


مثلا مجلس ما هم در راس امور است؟

تشکل های دانشجویی دانشگاه های قم در نامه ای خطاب به علی لاریجانی نوشتند: آیا واقعا این مباحث مفصل فنی و تخصصی انجام شده در کمیسیون از دید برخی از دوستان صرفا برای نمایش تلویزیونی و پرستیژ پوچ دموکراسی و عقب نیفتادن از کنگره امریکا و به نوعی چشم و هم چشمی بود که نشان دهیم مثلا مجلس ما هم در راس امور است؟

در ادامه این نامه آمده است: آیا قرار بود تا اعضای کمیسیون ویژه صرفا ادای بررسی برجام را مقابل دوربین های تلوزیونی بازی کنند و بعد هم با تدبیر دوستان به راحتی از مسیر تصمیم سازی حذف شوند؟

در خاتمه این نامه آمده است: در پایان از حضرتعالی تقاضا داریم تا با مدیریت صحیح و منصفانه مجلس و تجدید نظر در تصمیم گرفته شده راه را برای بررسی دقیق برجام به دور از هیاهوهای حزبی و جناحی فراهم آورید و طرحی را مبتنی بر گزارشی که کمیسیون برجام با نگاه کارشناسانه و فنی در همه ابعاد فراهم آورده از گذرگاه رأی نمایندگان عبور دهید تا جمهوری اسلامی از آسیب های برجام در حد توان مصون بماند.


گرد و خاک مهمان آسمان قم 

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: وزش باد شدید در روز چهارشنبه گرد و خاک به همراه خواهد داشت.

به نقل از فارس قم، محمدرضا قاضی هوای امروز چهارشنبه را کمی تا قسمتی ابری دانست و بیان کرد: بعدازظهر افزایش ابر در پاره‌ای از نقاط رگبار پراکنده و وزش باد شدید مورد انتظار است.

وی جهت وزش باد در روز چهارشنبه را غربی ذکر کرد و گفت: سرعت وزش باد در این روز به 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که همراه با گرد و خاک است.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم کمینه دمای هوا در این روز را 17 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و افزود: بیشینه دما نیز در این روز به 36 درجه می‌رسد.

قاضی در خصوص هوای روز پنجشنبه اظهار کرد: هوای این روز کمی تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و این شرایط همه استان را در بر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در این روز شدید است بیان کرد: سرعت وزش باد در این روز 70 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که نسبت به قبل کمی کمتر است.


تکذیب نامه آیت‌الله یزدی به علی لاریجانی

دفتر آیت‌الله محمد یزدی نامه‌ای که با عنوان نامه رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به علی لاریجانی در فضای مجازی در حال انتشار است را رسماً تکذیب کرد.

متن اطلاعیه دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح ذیل است:

سلام علیکم

با احترام پیرو انتشار نامه‌ای در فضای مجازی تحت عنوان نامه عمارگونه خطاب به حضرت آیت‌الله محمد یزدی و اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با امضایی تحت عنوان طلبه حوزه علمیه قم منتشر شده است؛ به اطلاع می‌رساند نویسنده این نامه هیچ‌گونه ارتباطی با جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم نداشته و نامه‌ای با این مضمون به این دفتر واصل نگردیده است.

والسلام
مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


77 هزار لیتر نفت کوره کشف و توقیف شد

به نقل از فارس قم، مهدی ریاضی با اشاره به عملکرد این اداره‌کل افزود: با همکاری پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از یک کامیون سوخت‌رسان 77 هزار لیتر نفت کوره کشف و ضبط شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی گزارش پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به اداره‌کل تعزیرات حکومتی، ماموران این یگان به یک کامیون حمل سوخت مظنون شده و پس از انجام بازرسی از کامیون و کوره آجر‌پزی که کامیون از آنجا بارگیری کرده بود مشخص شد متصدی کوره قصد جابه‌جایی 77 هزار نفت کوره را به منطقه دیگری داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم بیان کرد: جرم عرضه خارج از شبکه برای این فرد محرز بوده که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی به شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره‌کل تعزیرات ارجاع شد.

ریاضی اضافه کرد: با دستور رئیس شعبه متهم با قرار وثیقه آزاد شده و پرونده به منظور اعلام نتیجه و رای نهایی در شعبه در دست اقدام است.


سلامت علی دایی تائید شد

در پی انتشار شنیده هایی در شبکه های مجازی مبنی بر تصادف شدید علی دایی و مصدومیت وی، باشگاه صبای قم در اطلاعیه ای اخبار منتشره دراین خصوص را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی شایعه تصادف سر مربی ارزشمند تیم فوتبال صبای قم،اسطوره و آقای گل فوتبال جهان و تماس های مکرر فوتبال دوستان و طرفداران وی وهواداران تیم صبا درخصوص این موضوع، بدینوسیله به استحضار تمام مردم عزیز و فوتبال دوست ایران و هواداران تیم صبای قم می رسانیم علی دایی سرمربی تیم فوتبال صبای قم هیچ گونه تصادفی نداشته و در صحت و سلامت کامل در تمرینات این تیم حضور فعال دارد.

اطلاعیه حاکسیت: هرگونه اتفاقی برای نامبرده شایعه ای بیش نبوده و باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم تمام مطالب و اخبار منتشر شده در این خصوص را تکذیب می نماید.

تیم فوتبال صبای قم هم اکنون در تعطیلات لیگ برتر فوتبال کشور در اردوی آماده سازی در شهرستان رامسر حضور دارد.


دست دادن با اوباما خلاف شأن دیپلماسی انقلابی است

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نوروزی در گفت‌وگو با فارس قم در واکنش به دست دادن وزیر امور خارجه با اوباما گفت: دولت شعار تدبیر سر می‌دهد اما عمل دولتمردان در عرصه سیاست رنگ بی‌تدبیری دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص مسائل هسته‌ای ایده نظام اسلامی و خطوط قرمز از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شده است گفت: در حقیقت محور مذاکرات ما با دولت آمریکا صرفا مسئله هسته‌ای است و طبیعتا مسائل هسته‌ای هم به یک توافق نسبی رسید که اکنون در مجلس در حال بررسی و ارزیابی نهایی است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی افزود: با توجه به خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری اصلا صحیح نبود که رئیس دستگاه دیپلماسی ما در عرصه سیاست خارجی با رئیس جمهور آمریکا برخوردی داشته باشد و به وی دست دهد.

نوروزی ادامه داد: متاسفانه این اتفاق در حالی رخ داد که ما در منطقه و در سرزمین منا با اقدامی ظالمانه از سوی دولت عربستان مواجه بودیم و طبیعتا وابستگی دولت عربستان بر آمریکا برای همگان روشن و واضح است.

وی گفت: انتظار می‌رفت که در حقیقت دستگاه دیپلماسی ما در قبال عوامل این حادثه و پشتیبانان آن به ویژه آمریکا قاطعانه برخورد می‌کرد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در دنیای دیپلماسی توجیه این اقدام مبنی بر اینکه برخورد به صورت اتفاقی حادث شده، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار