انتقاد شدید معاون عمرانی استاندار
معاون امور عمرانی استانداری کهکیلویه و بویراحمد نسبت به عدم رعایت اصول فنی در تعریف زمان و هزینه کرد اعتبارات در پروژه‌های عمرانی انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 25 October 2022

اعتباراتی که فقط هزینه خاکبرداری می‌شوند

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کیامرث حاجی زاده در جلسه شورای فنی استان ضمن نام بردن از برخی پروژه‌ها گفت: یکی از مشکلات در طولانی شدن پروژه‌ها عدم نظارت درست بر این پروژه‌ها است.
حاجی زاده افزود: مشاهده می‌شود در پروژه جاده سازی پیمانکاران همان ابتدا شروع به خاکبرداری کل پروژه می‌کند و یک صورت وضعیت تنظیم می‌کند و اعتبار را دریافت می‌کنند، اما ابنیه که مهمترین بخش پروژه است دست نخورده باقی می‌ماند.
وی با انتقاد شدید از این وضعیت ادامه داد: سازمان مدیریت و شورای فنی مسولیت نظارت کامل بر عملکرد این پروژه‌ها هستند و هر پروژه‌ای ابنیه آن ساخته نشود، تخصیص اعتباری صورت نمی‌گیرد.
حاجی زاده گفت: پروژه کمربندی یاسوج نمونه کار اساسی منظم و درست بوده چرا که قطعه قطعه با همه جزییات اقدام شده است به این معنی که هر چند کلیومتر با اجرای خاکبرداری، ابنیه سازی، زیرسازی و نهایتا آسفالت انجام شده است.
وی گفت: این پروژه را شخصا نظارت کردم و همین نظارت و اجرای درست توسط پیمانکار موجب شد که اکنون پروژه در زمان اعلام شده به نتیجه برسد.
حاجی زاده ادامه داد: پروژه باید نظارت داشته باشد و از این به بعد رصد می‌شود، هر مسئولی که پروژه مربوط به آن دستگاه است، چنین اقدام نظارتی نکند باید پاسخگو باشد.
وی گفت: مشکلات پروژه‌های حوزه عمرانی و زیرساخت باید در همین حوزه معاونت عمرانی حل شود. ضمن اینکه مشاهده می‌شود برخی دستگاه‌ها اصلا برای بیان مشکلات پروژه‌ها گزارشی به حوزه معاونت عمرانی نمی‌دهند در حالی که این مدیران باید بدانند، مسئولیت در قبال مردم دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود خواستار پالایش در انتخاب پیمانکاران شد و عنوان کرد: از واگذاری پروژه‌ها به پیمانکارانی که آزموده شدند جلوگیری شود برای مثال نباید به پیمانکاری که در حوزه راه ضعیف عمل کرده در حوزه دیگری پروژه واگذار شود.
حاجی‌زاده با بیان اینکه باید فرقی میان پیمانکاری که ۷۰ درصد پول گرفته اما ۱۰ درصد هم کار نکرده و پیمانکاری که ۲۰ درصد پول دریافت کرده اما ۷۰ درصد کار انجام داده باشد، گفت: نظارت فنی بر پروژه‌ها اولویت دستگاه‌ها است.
وی با تاکید بر استمرار اقدامات خوب صورت گرفته در بهسازی روستا خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های بهسازی روستاها و طرح هادی شاهد تحول بیشتر در روستاهلی استان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص اعتبار به پروژه‌های سفر سال گذشته رئیس جمهور خبر داد و افزود: مناقصه همه پروژه‌های سفر برگزار شود، ضمن اینکه انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات به پروژه‌های سفر، شاهد تحول جدی در حوزه عمرانی استان باشیم.
وی با بیان اینکه برای اولین بار ساختارشکنی کردیم و عمر پروژه‌های عمرانی را از ۱۵ و ۱۷ سال کاهش دادیم، گفت: طی یکی دو سال اخیر چندین پروژه را کلنگ‌زنی و افتتاح کردیم لذا اگر بخواهیم می‌توانیم پروژه‌های عمرانی را در مدت زمان کمی به بهره‌برداری برسانیم.
وی با بیان اینکه تعداد کمی از پروژه‌ها غیرفعال هستند که از محل‌های مختلف برای آنها اعتبار در نظر گرفته می‌شود، عنوان کرد: عمده پروژه‌ها و اعتبارات استان در حوزه راه و آب است لذا دستگاهی متولی با توجه به در پیش بودن فصل سرما خصوصا در مناطق سردسیری پروژه‌های حوزه راه را فعال کنند.
حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به ساماندهی و نظارت دبیرخانه شورای فنی بر پل سوم و چهارم بشار و پل بنسنجان گفت: برای پل چهارم از محل اعتبارات نفت ۱۰ میلیارد و پل بنسنجان ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که دبیرخانه پیگری کند چرا پل چهارم تاکنون به بهره‌برداری نرسیده، ضمن اینکه راه و شهرسازی در صورت عدم تفاهم با پیمانکار پل سوم، قانون را اجرا کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص اعتبار به پروژه تقاطع تنگ مهریان خبر داد و عنوان کرد: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به مصوبات قبلی سفر اضافه شده و پروژه باید فعال شود در غیر اینصورت ماده ۴۶ قانون برای پیمانکار اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار