معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی:
حجت الاسلام میکائیل اسکندری معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه استان در تبریز در آستانه ماه محرم گفت : بعثت رسول الله، نصب ولی الله، قیام ثارالله، نهضت روح الله و ظهور امام زمان(عج) در آینده را پنج رویداد مهم و تاریخی در تاریخ اسلام است
کد خبر: ۱۰۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 07 October 2015

به گزارش تابناک تبریز وی در خصوص برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم گفت: این سازمان در نظر دارد با همکاری مدیران فرهنگی مسولین و مبلغین برای عزاداری های سالم و در شان اباعبدلله کارهای فرهنگی مختلفی همچون سامان دهی شئون فرهنگی، همایش مشترک مسئولین هیات مذهبی در ۱۹ مهر ماه در مصلی امام خمینی تبریز انجام دهد.

وی گفت: نهضت عاشورا، اسلام را برای همیشه تاریخ پویا و سبز نگه داشته است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه در فرهنگ سازی عزاداری های صحیح و دور از بدعت گذاری های جدید باید گوش به فرمان رهبری باشیم، افزود: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده حداکثر زمان عزاداری هیات های مذهبی ساعت ۱۲ شب می باشد و استفاده کمتر از طبل و خودداری از الودگی های صوتی شدید و عدم استفاده از بنرهایی که حاوی تمثیل های ائمه است مورد تاکید قرار دارد.و در صورت تخلف تذکر خواهیم داد.

وی گفت: حضور نمایندگان و نامزدهای احتمالی مجلس در مراسمات عزاداری دسته جات حسینی در ماه محرم ، منع قانونی ندارد ولی نباید در این جلسات سخنرانی و کار تبلیغاتی کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با مسئولان هیات برخورد می کنیم.

وی از برگزاری همایش مسئولین دستجات عزاداری شاه حسین گویان محلات و همچنین جلسه کانون مداحان و شعرای آیینی خبر داد و گفت: تهیه بسته های فرهنگی به منظور توزیع در دسته جات عزاداری و تشکیل اکیپ های نظارتی بر هیات ها و شاه حسین گویان از دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی است که بخشی از آن ها اجرا و بخش دیگری در حال اجراست.

به گفته اسکندری، تلاش در جهت خرافه زدایی از جلسات عزاداری با همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه به ویژه نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات از دیگر اولویت های مهم این اداره کل است.

حجت الاسلام میکائیل اسکندری از آمادگی این اداره کل و تمامی دستگاه های تابعه در مرکز استان و شهرستان ها برای برگزاری عزاداری های سالم و متناسب با شئون اسلامی خبر داد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در مورد دیگر برنامه های سازمان تبلیغات در این ایام گفت : برگزاری همایش روحانیون در قالب طلایه داران تبلیغ در سراسر استان در تاریخ ۲۱ مهر ماه، اعزام حدود دو هزار نفر مبلغ و مبلغه دینی به تمام روستاها، بخش ها و شهرستان های استان از حوزه های علمیه تبریز، اصفهان، تهران و قم به منظور حضور در مراسم های مذهبی است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه طرح شناسایی و ساماندهی مبلغان دینی از سال ۸۶ شروع شده است، اظهار داشت: در استان حدود ۱۴۰۰ نفر مبلغ دینی شناسایی شده است که به صورت مبلغ سنتی، حوزوی و دارای تحصیلات دانشگاهی در این زمینه فعالیت دارند.

وی ضمن اظهار تاسف از حادثه منا گفت : در حال حاضر و در سایه تهاجمات فرهنگی و سیاسی استکبار جهانی، سه نوع اسلام، وهابی به مرکزیت عربستان، اسلام سکلولار به محوریت ترکیه و اسلام ناب محمدی به مرکزیت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، اظهار کرد: اسلام ناب محمدی، سرآمد تاریخ شیعه است و برگزاری حج تمتع، بزرگترین اجتماع سالانه مسلمانان و نماد وحدت بین آنان است ولی حکومت سعودی نتوانست کفایت لازم از خود را در مدیریت حج را به نمایش بگذارد.

اسکندری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد جمع آوری طبل از مراسمات عزا توسط این اداره کل گفت:" کار فرهنگی زمان بر است. هدف از برپایی دسته جات، تسلیت به امام زمان(عج) است. همان شخصی که طبل می کوبد آیا می تواند بپذیرد که در مراسم عزای پدر خودش، فرد دیگری طبل بکوبد؟

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان یاد آور شد : برای برگزاری مراسم های مذهبی پرشورتر و در شان اباعبدالله و برنامه های عزاداری که بیان کننده هدف اصلی قیام عاشورا باشد

وی تاکید کرد باید تمامی نهاد ها یک دل و هماهنگ عمل کنند تا برخی از بدعت ها و خرافه هایی که ناخواسته وارد عزاداری ها شده با کار فرهنگی برچیده شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
از الان معلومه که هستفاده انتخاباتی میشه. حتی برنامه ریز اجرایی هم نوشتن از الان که چه روزی چه ساعتی کدوم محله و کدوم هیئت برن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
خوب امسال محرم واسه خیلیا توفیقش فقط انتخاباته دیگه!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار