تابلو هنری ' ندیم دل' که اثری از سید مهدی میرعظیمی یکی از هنرمندان بسیجی استان فارس است با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور در شیراز رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵ 05 March 2015

فرمانده سپاه فجر استان فارس در این آیین که روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری یادواره 838 شهید سادات استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: این تابلو بسیار ارزشمند و در نوع خود بی بدیل است زیرا این هنرمند بسیجی در این اثر هنری اسامی 14 معصوم، شهدا و یک هزار و 804 بقعه و امامزاده استان فارس را با بهره گیری از هنر خطاطی به شیوه ای هنرمندانه ترسیم کرده است.

سردار غلامحسین غیب پرور افزود:هدف این این اثر هنری که حاصل چندین سال تلاش این هنرمند بسیجی است ،تکریم شعائر اسلامی و معرفی داشته های فرهنگی استان فارس است و به نظر می رسد این تابلو هنری به دلیل فاخر بودن، در موزه نگهداری شود.

خالق تابلو هنری 'ندیم دل ' نیز در مورد این اثر گفت: در این تابلو نام 14 معصوم، یک هزار و 804 بقاع متبرکه و 14 هزار و 600 شهید استان فارس ترسیم شده و اشتراک عدد 14 در هر سه موضوع یکی از جذابیت های این اثر هنری است .

سید مهدی میرعظیمی بیان کرد:این تابلو هنری با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می شود و نام 14 هزار و 623 شهید استان فارس در آن درج شده است.

این هنرمند بسیجی افزود:در این اثر نام شهدا در چهارده ستون و در هر ستون نام یک هزار شهید نگاشته شده است و بر فراز هر ستون نام یک معصوم و دو تن از امامزادگان و بقاع متبرکه موجود در استان آورده شده است.

او اضافه کرد: همچنین این تابلو مزین به 34 شمسه هشت پر است که روی هر کدام تسبیحات حضرت زهرا(س) نوشته شده است و نشان از دائم الذکر بودن شهدا دارد.

شمسه نقشی خورشید مانند است که در تذهیب یا طراحی بکار می رود.

میر عظیمی ادامه داد: این شمسه ها در برگیرنده دو ردیف 110 عددی به نام حضرت علی(ع) و 72 ستون به تعداد شهدای کربلاست.

وی بیان کرد: کلمه 'الله اکبر' 95 بار در این اثر هنری نگارش شده است که این نمادی از تکبیر گفتن رزمندگان اسلام در عملیات های مختلف و تعداد 95 ماه دوران دفاع مقدس است

این هنرمند بسیجی افزود:این تابلو در ابعاد 118 در 80 سانتی متر است و مرکزیت این تابلو بر روی عدد 59 قرار می گیرد که این عدد در اعداد ابجد به معنای حضرت مهدی(ع) است که نشانه ای از محوریت اندیشه مهدوی و فرهنگ غنی انتظار است.

همچنین در حاشیه یادواره شهدای سادات استان فارس از کتاب، نرم افزار و تمبر این یادواره نیز رونمایی شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار