مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۶۷۳ نفر از بانوان سرپرست خانوار استان در ۶ ماه نخست سالجاری با شرکت در دوره‌های حرفه آموزی و کسب مهارت‌های شغلی این سازمان مهارت های لازم را فرا گرفتند.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ 18 October 2022

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۶۷۳ نفر از بانوان سرپرست خانوار استان در ۶ ماه نخست سالجاری با شرکت در دوره‌های حرفه آموزی و کسب مهارت‌های شغلی این سازمان مهارت های لازم را فرا گرفتند.

به گزارش تابناک همدان، وهب مختاران افزود: در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال، ۶۷۳ نفر از زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق محروم حاشیه شهر طی سال گذشته از آموزش های فنی و مهارتی بهره مند شدند.

وی با اشاره به عملکرد اثر بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای در اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: این دوره های آموزشی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در مراکز دولتی استان همدان و با هدف ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، فراگیری آموزش های مهارتی برای ایجاد اشتغال به خصوص مشاغل خانگی را مفید دانست و ادامه داد: راهنمای طبیعت گردی، زعفران کار، متصدی کافی شاپ، پژوهشگر، برنامه ریز اقتصادی امور خانواده، خیاطی، سفالگری، قالیبافی، میناکاری و کامپیوتر از رشته های آموزشی ارائه شده در مراکز فنی و حرفه ای است.

مختاران اظهار داشت: آموزش های مهارتی در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بر اساس تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، وزارت کشور و معاونت زنان خانواده ریاست جمهوری به منظور تامین معیشت آنان ارائه می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: شناسایی زنان سرپرست خانوار با همکاری اداره کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور بانوان استانداری همدان انجام می گیرد.

مختاران ادامه داد: در سال جاری نیز آموزش های حرفه ای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط مراکز فنی و حرفه ای برگزار می شود.

وی گفت: این آموزش‌ها برای زنان، در مراکز ثابت خواهران، سکونتگاه‌های غیر رسمی، مراکز ثابت شهری، روستایی و عشایری، زندان، صنایع و اصناف، بین‌کارگاهی و جوار کارگاهی، محیط کار واقعی، جوار دانشگاهی، آسیب‌دیدگان ناشی از مواد مخدر و مهارت‌های پیشرفته به عنوان گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی پیش بینی و اجرا می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: طرح‌های خودکفایی، اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از جمله برنامه‌های دولت است که در شرایط مشکلات و تنگناهای اقتصادی، اثربخشی برنامه‌های حمایتی از زنان سرپرست خانوار را بیشتر نمایان می کند.

مختاران با تأکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای به ویژه در بین بانوان، یادآورشد: افراد با گذراندن دوره های آموزشی، گواهی مهارت آموزشی دریافت کرده و می توانند برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی نیز اقدام کنند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است. / ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار