مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: در هیچ‌یک از مدارس روستایی این استان، از بخاری‌های ناایمن مانند بخاری‌های هیزمی، نفتی و گازی استفاده نمی‌شود و تمامی مراکز آموزشی به سیستم‌های هوشمند و استاندارد گرمایشی مجهز می‌باشد.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ 13 October 2022

به گزارش تابناک قم، احمدرضا اجتهادی افزود: سیستم گرمایشی و سرمایش برخی از مدارسی که در دهه‌های گذشته در استان احداث شده است، اغلب سیستم بخاری‌های گازی و پنکه‌های سقفی می‌باشد که این سیستم حوادث دلخراشی را در سطح کشور رقم زده‌است.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۲ به بعد، یکی از ماموریت‌های مهم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سطح کشور و به‌تبع آن ادارات کل استانی، استاندارد نمودن این سیستم گرمایشی و سرمایشی با دستگاه‌های ایمن و مطمئن است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ ، حدود ۳۶ مدرسه با اعتبار ۴۵.۵ میلیارد تومان با سیستم گرمایشی و سرمایشی مرکزی(موتورخانه و رادیاتور) ایمن شده و همچنان نیز این استانداردسازی در حال انجام است.

اجتهادی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های اداره نوسازی مدارس قم، اعتبار بخش استاندارسازی استان از ۱۲.۳ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۴۵.۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ یعنی به حدود چهار برابر رسیده‌است.

وی در ادامه با بیان این‌که در سال تحصیلی جدید، ۲۹ پروژه آموزشی با زیربنای ۴۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع در این استان به بهره‌برداری ‌رسید، گفت: این پروژه‌ها شامل ۲۶ مدرسه با ۲۱۶ کلاس درس، یک استخر، یک اردوگاه فرهنگی آموزشی و یک نمازخانه می‌باشد.

وی افزود: هفت مدرسه، یک استخر و ۲ کارگاه هنرستان، یک کارگاه و مرکز توان‌بخشی و یک نمازخانه با آغاز سال تحصیلی افتتاح شد و چهار مدرسه نیز تا اواخر مهرماه افتتاح خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس قم اضافه کرد: ۱۱ مدرسه و یک اردوگاه فرهنگی آموزشی نیز به شرط تامین اعتبار تا دهه فجر امسال در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار