فرماندار قم در دیدار فرماندار کربلا خواستار پیگیری مساله خواهرخواندگی شهرهای مذهبی قم و کربلا و توسعه تبادلات بیشتر فرهنگی این دو شهر مهم جهان اسلام شد
کد خبر: ۱۰۷۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 12 October 2022

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در این دیدار که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد از مهمان نوازی مردم و مسئولان کشور عراق به ویژه مردم شهرهای نجف و کربلای معلی در ایام اربعین حسینی( ع) تقدیر و تشکر نمود.

وی همچنین به موضوع خواهرخواندگی شهرهای قم و کربلا اشاره کرد و خواستار پیگیری این مساله تاحصول نتیجه شد.

ذاکریان با بیان این که مقدمات موضوع خواهرخواندگی شهرهای قم و کربلا از سوی شهرداری این دو شهر انجام شده است گفت: با عملیاتی شدن این مهم شاهد تبادلات بیشتر شهرهای قم و کربلا درخصوص مسائل فرهنگی، مدیریت شهری، حمل و نقل، فضای سبز، زیباسازی شهر، مدیریت پسماند و غیره خواهیم بود.

حسین منگوشی فرماندار شهر مقدس کربلا نیز در این دیدار از آمادگی شهر کربلا برای تبادلات تجربیات در مسائل مختلف از جمله موضوع های فرهنگی و مدیریت شهری خبر داد.

فرماندار کربلا روز گذشته نیز با سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار قم در این دیدار با تاکید بر اینکه شهر قم در سال‌های گذشته در حوزه‌های عمرانی، حمل‌ونقل و فضای سبز دستاوردهای زیادی داشته و این آمادگی وجود داشته تا بتوان با تعاملات این تجربیات به شهرهای کشور عراق منتقل شود، تصریح کرده بود: آماده انتقال هرگونه تجربه در حوزه قطار شهری، زیباسازی و بافت فرسوده به شهر مقدس کربلا هستیم و محدودیتی برای همکاری نداریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار