استاندار یزد در پیامی به مناسبت برگزاری همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان ثالث شاعر معاصر ایران، وی را شاعری با احساس دانست و برگزاری این همایش را رخدادی خجسته ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 06 October 2015

به گزارش تابناک یزد،متن کامل پیام « سیدمحمد میرمحمدی»، استاندار یزد بدین شرح است:

همايش ملي نكوداشت مهدي  اخوان ثالث (م. اميد) شاعر پرآوازه شعر معاصر ايران، شاعر يزدي الاصل و فهرجي نژاد كه به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، دانشگاه يزد و علاقه مندان و ادب دوستان استان دارالعلم يزد برگزار ميگردد رخدادي است خجسته، از آن جهت كه گامي است در بازشناسي ادبيات غني و انسان ساز ايران اسلامي، ادبياتي كه آئينه تمام نماي ذوق و احساس و عاطفه و علم و فرهنگ و انديشه ماست و دريچه ايست به سوي زيبايي ها و شكوفائي ها و هنر و ذوق خدادادي كه در اين مرز و بوم گسترده است و اميد كه زمينه اي باشد براي پرورش استعدادهاي جوانان پرشور و پويا تا بوستان و چمن ادب فارسي همواره از ترنم مرغان و عندليبان عشق لبريز و پرطنين باشد. 
مرحوم اخوان ثالث  شاعري با احساس و هنرمندي قوي و از اسوه هاي شعر نو نيمايي بود. او از تركيب سبك نيمايي و كلاسيك،  كيميايي تازه ساخت و ادبياتي آفريد از جنس حماسه و جوهرهْ سياسي و اجتماعي و انتقادي با زباني به صلابت و سنگيني شعر خراساني كه بر نسل هاي همزمان و پس از خود  تأثير بسيار گذاشت. در شعر اخوان عاطفه و سوز جاري است و دريغ و حسرت او را از نداشته ها و عدم تحقق آرمان ها و آمال انساني و ايراني مي توان لمس كرد. او در زبان و سبك خراساني بسيار ماهر بود و در شناخت افسانه ها و اسطوره هاي فرهنگي و بكارگيري  آنها در بيان و تصوير سازي شهره بود. 
او چون فرخي يزدي عزت و آزادگي را مي ستود و بارها به زندان افتاد و رنج ها كشيد و سربلندي و سرافرازي ايران را مي جست. 
اينجانب از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، دانشگاه يزد، خوبان فهرج و همه ارگانها و علاقمنداني كه در برگزاري اين همايش تلاش داشته اند تقدير و تشكر مي كنم و توفيقات همه را در معرفي فرهنگ خودي و شناخت مفاخر فرهنگي و علمي به نسل جديد از خداوند منّان خواستارم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار