مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان قم:پنج پروژه خدماتی در حوزه گردشگری تا پایان امسال در استان قم به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 10 October 2022

به گزارش تابناک قم، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در همایش گردشگری، ۸۵ درصد صنعت گردشگری قم را در اختیار بخش خصوصی دانست و گفت: تا پایان سال دو هتل، دو مجتمع گردشگری و یک واحد مهمانپذیر با هزینه ۱۹۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۱ نفر به مجموعه گردشگری استان اضافه می‌شود.

آقای علیرضا ارجمندی همچنین به ۵۸ پروژه خدماتی در حوزه گردشگری با پیشرفت میانگین ۴۰ درصدی شامل مجتمع‌های گردشگری، هتل، زائر سرا، مهمان پذیر، سفره خانه‌های سنتی و واحد‌های پذیرایی بین راهی در سطح استان به همت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۴۲ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از سه هزار نفر تا پایان سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه سالانه شاهد حضور نزدیک به ۲۰ میلیون زائر و مسافر در استان هستیم ابراز امیدواری کرد؛ با بهره برداری از طرح‌های گردشگری شاهد افزایش زمان اقامت مسافران در قم باشیم.

در این همایش از ۴۵ فعال تاسیسات گردشگری، انجمن راهنمای گردشگری، فعالان اقتصادی و نمایندگان دستگاه‌های دولتی در حوزه گردشگری با اهدای لوح تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار