شهردار ارومیه:
شهردار ارومیه از آمادگی این مجموعه برای همکاری در زمینه جذب گردشگر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 06 October 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، محمد حضرت‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه مرزی بودن استان با سه کشور به معنای واقعی کلمه باید یک فرصت بی‌بدیل برای توسعه به ویژه رونق صنعت گردشگری تلقی شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال به گردشگران و مردم کرکوک عراق می‌توان اشاره کرد زیرا برای سفر به این خطه واقعا مشتاق هستند.

این مسئول با اشاره به ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز جهت جذب گردشگر از کشور عراق، خاطرنشان کرد: در کشور همسایه افراد زیادی برای سفر به ایران اسلامی به ویژه آذربایجان غربی همچنین بازدید از اماکن تاریخی، مناظر طبیعی و ... علاقه‌مند هستند.

شهردار ارومیه با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در همه زمینه‌ها جهت توسعه صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد: در این زمینه به معنای واقعی کلمه به صورت همه‌جانبه برای همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی لازم داریم.

حضرت‌پور به برگزاری جشنواره انگور در ارومیه طی ماه گذشته با استقبال و حضور پرشور اقشار مختلف مردم اعم از بومی استان و مسافرانی از سایر مناطق کشور اشاره کرد و بیان داشت: باید در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی‌بدیل استان گام برداشته شود.

این مسئول یکی از عوامل موثر در رونق یافتن صنعت گردشگری در آذربایجان غربی به ویژه مرکز استان را شکل‌گیری توجه ویژه به توریسم درمانی عنوان و خاطرنشان کرد: در استان ما پزشکان حاذق، مراکز درمانی مجهز وجود دارد، بنابراین در زمینه فوق می‌توان فعالیت کرد.

شهردار ارومیه با اظهار اینکه مسافران ورودی در ازای پرداخت مبلغ ناچیزی نسبت به دریافت خدمات درمانی در این استان مبادرت می‌کنند، بیان داشت: اما گاه به دلیل نبود زیرساخت‌های مورد نیاز به جای سفر به این استان، جای دیگری را مقصد خود قرار می‌دهند.

حضرت‌پور در پایان جان باختن جمعی از مسلمانان به ویژه هم‌وطنان در فاجعه سهمگین منا را به مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران اسلامی تسلیت گفت، بیان داشت: این فاجعه برای آحاد جامعه دردناک بوده و اتخاذ تصمیمات جدی در این زمینه می‌طلبد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار