دبیر ستاد اربعین استان قم مطرح کرد؛ با اشاره به اینکه امسال پس از دو سال کرونایی، اعزام زائرین اربعین از سر گرفته شده بود به همین منظور شاهد حجم قابل‌توجهی از زائرین استانی در عراق بودیم.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 21 September 2022

به گزارش تابناک قم، صادق بیطرفان با بیان اینکه حجم قابل‌توجهی از همشهریان نیز به دلایل مختلف نتوانستند خودشان را به عتبات برسانند و در راهپیمایی جاماندگان اربعینی حضور پیدا کردند، مطرح کرد: همچنین از استان‌های هم‌جوار نیز برای شرکت در مراسم جاماندگان اربعین خودشان را به قم رساندند.


دبیر ستاد اربعین استان قم با اشاره به خدمات مختلفی که در مسیر پیاده‌روی به زائرین ارائه شد، عنوان کرد: ازجمله مهم‌ترین این خدماتی که در بلوار پیامبر اعظم(ص) ارائه شد، می‌توان به خدمات شهری، نظافت شهری، برق و آب اشاره کرد.


وی با تأکید بر اینکه همشهریان و زائرین از یک روز پیش از اربعین در مسیر پیاده‌روی جاماندگان حاضر شدند، خاطرنشان کرد: در این مسیر شاهد برپایی حدود 30 ایستگاه صلواتی با ظرفیت‌های مردمی بودیم.


بیطرفان با اشاره به اینکه این ایستگاه‌ها خدمات مختلفی در حوزه پذیرایی و فرهنگی به زائرین ارائه می‌دادند، تصریح کرد: در طی این مسیر شرکت آب و فاضلاب استان قم، مسئولیت تأمین آب ایستگاه‌های صلواتی را بر عهده گرفت.


وی با بیان اینکه تعداد 8 مخزن 6 هزار لیتری آب در فواصل مشخص مستقر شد، ابراز کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قم به‌صورت 24 ساعته با دو دستگاه تانکر بزرگ، آب شیرین بهداشتی موردنیاز ایستگاه‌های صلواتی را تأمین کرد.


دبیر ستاد اربعین استان قم با اشاره به اینکه با هماهنگی ستاد اربعین، یخ موردنیاز مواکب نیز تأمین شد، اضافه کرد: با تدبیری که استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان داشتند، تعداد 8 هزار عدد قالب یخ پیش‌بینی، دپو و در اختیار موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی قرار گرفت.


وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تأمین یخ و آب آشامیدنی عزاداران حسینی در بلوار پیامبر اعظم(ص) نداشتیم، ابراز کرد: 4 خودرو مجهز به مخازن آب متحرک توسط سپاه و 8 عدد خودرو آب توسط شهرداری قم جهت رفاه حال عزاداران تأمین شد.


بیطرفان با اشاره به اینکه تعداد 30 هزار عدد قرص نان جهت پذیرایی در مواکب بلوار پیامبر اعظم(ص) توسط اتاق اصناف تأمین شد، اظهار کرد: همچنین تعداد 40 هزار آب‌معدنی توسط خیرین مردمی تأمین و در اختیار ایستگاه‌های صلواتی قرار گرفت.


وی با تأکید بر اینکه 80 چشمه سرویس بهداشتی ثابت و متحرک داشتیم، عنوان کرد: تمام سرویس بهداشتی‌ها در طول مسیر به‌صورت منظم و 24 ساعته فعال و در حال سرویس‌دهی به همشهریان و زائرین بود.


دبیر ستاد اربعین استان قم با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه حمل‌ونقل مشکلی نداشتیم، مطرح کرد: تعداد 120 دستگاه اتوبوس شهری نیز جهت انتقال عزاداران از مسجد مقدس جمکران از صبح روز اربعین به‌صورت مداوم در حال خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی بودند.


وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری کانون‌های مساجد 4 غرفه فعال داشتند، خاطرنشان کرد: همچنین 5 ایستگاه فرهنگی با موضوعات مختلف ازجمله اجرای سرود، تعزیه‌خوانی، کار با کودک، نقاشی و مشاور خانواده در طول مسیر پیاده‌روی فعال بودند.


بیطرفان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز در ساماندهی موکب‌ها همکاری داشته است، تصریح کرد: در روز اربعین شاهد توزیع 750 هزار لیوان شربت و انواع نوشیدنی همراه با کیک، 300 هزار وعده غذایی نهار و شام، 120 هزار وعده صبحانه، 80 هزار قطعه میوه شامل هندوانه، شلیل، سیب و ... بوده‌ایم.


وی در پایان تأکید کرد: در این روز شاهد همکاری خوب نهادهایی چون شرکت توزیع نیروی برق استان قم، شرکت آب و فاضلاب استان قم، شهرداری قم، سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، کانون‌های مساجد استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، نیروی انتظامی استان قم، کانون پرورش فکری کودکان استان قم، سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، قرارگاه مردمی اربعین استان قم، ارتش جمهوری اسلامی ایران، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، صداوسیمای استان قم و ... بوده‌ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار