معاون آموزش متوسطه استان همدان گفت: بیشترین کمبود معلم در همدان و ملایر است که برای برطرف‌شدن این امر از سایر شهرستان‌های استان معلم به این شهرها منتقل می‌شود؛ بنابراین اول مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ 14 September 2022

معاون آموزش متوسطه استان همدان گفت: بیشترین کمبود معلم در همدان و ملایر است که برای برطرف‌شدن این امر از سایر شهرستان‌های استان معلم به این شهرها منتقل می‌شود؛ بنابراین اول مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.

به گزارش تابناک همدان، احمد آقامحمدی با بیان این مطلب گفت: متأسفانه استان همدان یکی از استان‌های پرچالش در زمینه نیروی انسانی است که باتوجه‌به پیگیری‌ها در صدد هستیم سهمیه استخدامی آموزش‌وپرورش استان افزایش دهیم؛ اما این امر یک برنامه میان‌مدت است، برای برنامه کوتاه‌مدت برای اینکه بتوانیم سال تحصیلی آینده هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد یک سری برنامه‌ها تدوین شده است به‌ عنوان‌ مثال ارائه اضافه تدریس به همکاران شاغل، ارائه اضافه تحصیل به همکاران بازنشسته که در سال‌های اخیر بازنشسته شده‌اند، استمرار خدمت برخی از فرهنگیان که به ۳۰ سال خدمت رسیده‌اند در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزاتی معادل ۳۵ میلیارد تومان در سطح مدارس استان توزیع خواهد شد تا امکانات آموزشی برای آموزش باکیفیت تقویت شود، اظهار داشت: هیچ دانش‌آموزی در سطح استان به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نخواهد ماند.


این مقام مسئول ادامه داد: از لحاظ پوشش تحصیلی در بعضی از پایه‌ها باید پیگیری بیشتری صورت گیرد؛ مانند پایه دوره دوم متوسطه که سال‌های قبل ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مقطع مناسب نبوده؛ لذا برای سال تحصیلی جاری از دی‌ماه سال گذشته فعالیت منسجمی صورت‌گرفته که بتوانیم این گذر و پوشش تحصیلی را در استان ارتقا دهیم و پیش‌بینی می‌شود در این بحث موفق شویم؛ زیرا مدیران مدارس ابتدایی ملزم به پیگیری ثبت‌نام تک‌تک دانش‌آموزان پایه ششم در پایه هفتم شده‌اند.


آقا محمدی افزود: همچنین در متوسطه اول نیز مدیران ملزم شده‌اند تک‌تک دانش‌آموزان پایه نهم را خودشان رصد کنند که در پایه دهم ثبت‌نام کنند و درصورتی‌که افرادی از ثبت‌نام بازمانده‌اند به اداره آموزش‌وپرورش اعلام کنند تا از طریق اداره مداخله شود تا محرز شود اگر عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان مربوط به بحث حمایت مالی باشد ورود کنیم تا هیچ‌دانش آموزی به دلیل مشکل مالی از تحصیل باز نماند.

وی در خصوص مجموع دانش‌آموزانی که در تمامی مقاطع و دوره‌های تحصیلی پیش‌بینی‌شده اول مهر وارد مدارس شوند، گفت: ۳۲۱ هزار نفر است که از این تعداد ۱۷۶ هزار نفر دوره ابتدایی  که تقریباً ۹۷ درصد، ۷۶ هزار و ۸۰۰ نفر دوره اول متوسطه که ۹۶ درصد ثبت‌نام کرده‌اند و ۶۰ هزار نفر دوره دوم متوسطه‌اند که تا امروز ۸۳ درصد ثبت‌نام کرده‌اند.


این مقام مسئول  در پاسخ به این سؤال که چرا هیچ یک از مقاطع به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل نشده‌اند، بیان کرد: بیشتر مربوط به عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان تجدیدی است  که دانش‌آموزان بعد از امتحانات شهریورماه  ثبت‌نام می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار