استاندار گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت ناشی از سیل اخیر به حساب استان یزد واریز شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ 13 September 2022

مهران فاطمی، استاندار یزد در در خصوص فرآیند جبران خسارت ناشی از سیل در این استان، به خبرنگار فارس، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده خسارات سیل در چند مرحله ارزیابی و به وزارت کشور ارسال شده است.

وی با بیان این‌که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت سیل به حساب استان یزد واریز شده است، افزود: این اعتبار در بین شهرستان‌هایی که زیر ساخت‌های آن‌ها از بین رفته، توزیع اعتبار شده و فعالیت‌ها برای بازسازی در حال انجام است.

استاندار یزد گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتباری واریزی بصورت جاری و ۴۰ میلیارد تومان از محل تملک دارایی‌ها و عمرانی بصورت تنخواه به حساب استان یزد واریز شده است.

فاطمی با بیان این‌که به تازگی ۲۵ میلیارد تومان هم دولت ابلاغ اعتبار کرده، ولی هنوز اعتباری به حساب استان واریز نشده که برای ترمیم و بازسازی بافت‌های تاریخی است، تصریح کرد: وزارت کشور خسارت سیل یزد را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد و پیشنهاد شده، که پیشنهاد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شده که در آنجا باید سهم استان‌ها مشخص شود و پس از مشخص شدن به استان‌ها ابلاغ می‌شود، ولی تاکنون کار جبران خسارات در استان متوقف نشده و پیگیری برای اعتبارات ادامه دارد.

استاندار خاطرنشان کرد: بحث رهن منازل سیل زدگان درحال انجام است و لوازم منزل هم برای افراد نیازمند با آمار فرمانداری‌ها در حال تحویل است.

منبع: فارس
برچسب ها: خسارت ، سیل ، اعتبار ، استاندار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار