تاسیسات سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در فصل زراعی جاری با تنظیم و رهاسازی حدود ۹۰ میلیون متر مکعب آب، حدود ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه را سیراب کرد. رهاسازی آب از این سد اوایل اردیبهشت آغاز شد و تا پایان مرداد به طور مستمر ادامه داشت.
کد خبر: ۱۰۶۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ 07 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران از پایان رهاسازی آب کشاورزی سد آیت‌الله صالحی مازندرانی خبر داد و گفت:

رهاسازی آب برای مصارف کشاورزی در سال زراعی جاری از سد آیت‌الله صالحی مازندرانی با تنظیم و توزیع ۹۰ میلیون متر مکعب آب پایان یافت.

جواد طوسی افزود: تاسیسات سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در فصل زراعی جاری با تنظیم و رهاسازی حدود ۹۰ میلیون متر مکعب آب، حدود ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه را سیراب کرد. رهاسازی آب از این سد اوایل اردیبهشت آغاز شد و تا پایان مرداد به طور مستمر ادامه داشت.

او گفت: عملیات رهاسازی آب مورد نیاز کشاورزی از سد‌های مازندران با توجه به مصوبات نشست‌های مشترک با سازمان جهاد کشاورزی استان معمولا از اوایل اردیبهشت تا پایان تیر انجام می‌شود. اما امسال با توجه به نیاز آبی کشاورزان، شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران نسبت به رهاسازی آب از سد‌ها در ماه‌های مرداد و شهریور نیز طی چند مرحله اقدام کرد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران افزود: در حال حاضر میزان ذخیره آب در مخزن ۱۴۱.۶ میلیون متر مکعبی سد آیت‌الله صالحی مازندرانی حدود ۶۵ میلیون متر مکعب است که ۲۳ میلیون متر مکعب کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار