دبیر علمی همایش نکوداشت اخوان ثالث گفت: در مهلت تعیین شده برای ارسال مقاله به نخستین همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث 328 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 05 October 2015

به گزارش تابناک یزد،نخستین همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث روزهای 15 و 16 مهر ماه همزمان با بیست و پنجمین سال درگذشت این شاعر معاصر در یزد برگزار می شود.

مجید پویان با بیان اینکه پوستر همایش اخوان ثالث به بیش از 100 دانشگاه و مرکز علمی ارسال شده است، گفت: از 15 فروردین تا 15 مرداد امسال 540 چکیده و 328 اصل مقاله توسط دبیرخانه همایش دریافت شد.
مجید پویان با اشاره به دریافت بیش از 250 سروده مرتبط با اخوان ثالث افزود: مقالات ارایه شده به همایش توسط 35 عضو هیات علمی دانشگاه و اشعار ارسال شده توسط چهار استاد برجسته حوزه ادبیات و شعر داوری شده است.
وی ادامه داد: در این همایش اثرهایی از جمله کتاب شناسی اخوان ثالث، مجموعه شعر همراه با امید و کتاب های مدخل و پرنیان آبگین پرده رونمایی می شود.
وی با اشاره به اهمیت حضور شاعران برجسته افغانستان و تاجیکستان در این همایش اضافه کرد: اخوان ثالث شعرهای خود را در جغرافیای فرهنگی گذشته ایران دیده که از مهمترین ویژگی های شعرهایش محسوب می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز گفت: نخستین همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان ثالث شاعر پرآوزه معاصر به درخواست مردم فهرج برگزار می شود.
علی غیاثی افزود: دبیرخانه این نکوداشت از اواخر سال گذشته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و برای برگزاری مطلوب همایش برنامه ریزی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار