مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: نخستین فستیوال کویرنوردی دانشجویان دختر استان 16 تا 17 مهرماه با عنوان«دریای خاک» در منطقه همت آباد شهرستان زیرکوه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷ 06 October 2015


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید مرادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین فستیوال کویرنوردی و بیابانگردی دانشجویان دختر خراسان جنوبی تحت عنوان "دریای خاک" در 16 و 17  در منطقه همت آباد شهرستان زیرکوه برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و جذابیت‌های استان در بحث توانمندی‌های منحصر بفرد بیابانی ‌و ‌کویری، برگزاری این گونه فستیوال‌ها تاثیر بسزایی در توسعه صنعت گردشگری استان دارد.
مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: خشکسالی‌های چندین ساله سبب تشدید روند بیابانزایی و کمبود منابع آبی در منطقه شده و مشکلات بسیاری را برای ساکنان آن ایجاد کرده است.
مرادی یادآور شد: مرکز گردشگری دانشجویان ایران با هدف‌ تقویت صنعت بیابانگردی و گردشگری می‌تواند یکی از اولویت‌های اساسی برای توسعه خراسان جنوبی در حوزه گردشگری و کویرنوردی باشد.
وی اشاره به اینکه امروزه صنعت گردشگری و بیابانگردی به‌عنوان یک مزیت و فرصت برای کشور ما محسوب می‌شود، گفت: سازمان‌ها و مراکز فرهنگی ورزشی از ظرفیت و پتانسیل‌های درآمدزایی صنعت گردشگری و کویرنوردی غافل شده‌اند و برگزاری چنین فستیوال‎هایی می‎تواند در معرفی و جذب گردشگر به استان تاثیرگذار باشد.
مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های صحرایی رصد آسمان با تلسکوپ و آشنایی با اکوسیستم بیابان، شتر سواری، کویرنوردی و پیاده‌روی در ماسه‌های روان، موسیقی محلی و حرکات موزون سنتی با چوب، اقامت شبانه در کمپینگ صحرا، مراسم آتشبازی، برگزاری مسابقات بومی و محلی، سافاری و موتورسواری در ماسه‌ها و حضور در دره زیبای گردشگری تجنود و بازدید از سد تاریخی آن از برنامه‌های این فستیوال است.
مرادی یادآور شد: مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی تاکنون در خراسان جنوبی برنامه های متنوعی در معرفی مفاخر استان، بافت تاریخی شهرستان بیرجند،  موزه‌ها و معرفی صنایع استان ویژه دانشجویان برگزار کرده و آمادگی خود را در برگزاری تورهای یک روزه دانشجویی اعلام می‌دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار