مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ 28 August 2022

به گزارش تابناک قم، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در مدرسه عالی دارالشفاء با حضور علما، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، اساتید، فضلا و طلاب برگزار شد.

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در این مراسم با اشاره به جایگاه حوزه‌های علمیه و طلاب در جامعه گفت: سیره طلبگی مبتنی بر دوری از دنیاطلبی و جهاد در راه خداست.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی گفت: روحانیت از مکتب و صراط مستقیم جدا نمی‌شود و در این راه ثابت قدم خواهد ماند. 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم به ارزش و جایگاه والای تحصیل علوم دینی اشاره کرد و گفت: علم مانند چراغ راهنماست و صراط مستقیم را روشن می‌کند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز نیاز به علوم دینی و اسلامی افزایش چشمگیری پیدا کرده است افزود: ما نیازداریم سنت‌های پیشینیان را احیا کنیم و با بالابردن توانمندی ها، پاسخگوی نیاز‌ها باشیم.

وی خاستگاه انقلاب را حوزه‌های علمیه خواند و گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید به عنوان دیده بان انقلاب از این موهبت الهی مراقبت کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه ضمن انتقاد از برخی رفتار‌ها در فضای مجازی گفت: گا‌ها برخی افراد در فضای مجازی دست به اقداماتی می‌زنند که انسان احساس سرشکستگی می‌کند، اما این افراد باید متوجه باشند که نباید برای ایجاد جاذبه دست به هر اقدامی زد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه در این مراسم گفت: امسال با مناسب شدن شرایط، دروس حوزه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد افزود: امسال بیش از ۴ هزار درس در حوزه‌های علمیه برپا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح اصلاح محدوده‌های درسی در سطوح عالی حوزه گفت: این طرح به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تاکید ما حفظ منابع درسی اصلی نظیر کفایه و رسائل است و در این زمینه از نظرات اساتید استقبال می‌کنیم.

گفتنی است از امروز سال تحصیلی جدید برای صد و پنجاه هزار طلبه آغاز شد که از این تعداد حدود چهار هزار طلبه جدیدالورود هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار