استاندار یزد خبر داد
استاندار یزد گفت: یکی از مشکلات مردم در جریان سیل اخیر، پرداخت اقساط وامی بود که به همین منظور دریافت کرده بودند که مقرر شد جلسه شورای هماهنگی بانکها برگزار شود تا بتوانیم ۶ ماه تنفس برای وام های مردم اعلام کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 27 August 2022

به گزارش شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد مهران فاطمی در جریان بازدید از خانه‌ها و اماکن آسیب دیده از سیل در محله شیخداد شهر یزد گفت: بازدید های زیادی از مناطق سیل زده شهر یزد و دیگر مناطق استان انجام دادیم و این را بر خود فرض می دانیم که هر هفته به مناطق مختلف شهر سرکشی نماییم و اوضاع را بررسی کنیم.

وی افزود: اهالی محله شیخداد به دلیل سیل با مشکلاتی درگیر هستند بخصوص اینکه بخشی از این محله، ناحیه تاریخی است و در حریم بافت تاریخی قرار گرفته و به لحاظ میراثی، معضلاتی پس از وقوع سیل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: قرار شد شهردار و مدیر کل میراث فرهنگی استان مجددا بازدیدی از این محله داشته باشند بازسازی و نوسازی بخش های مختلف را که قابلیت دارد متناسب با این منطقه و حریم بافت تاریخی آن انجام دهند.

فاطمی، ناتوانی مردم محله برای بازپرداخت وام سیل را مشکل دیگر اهالی شیخداد اعلام کرد و یادآور شد: اکنون سر رسید اقساط وامها فرا رسیده و با توجه به این که فعلا شرایط قدرت پرداخت را ندارند مقرر شد جلسه شورای هماهنگی بانکها برگزار شود تا بتوانیم ۶ ما تنفس برای وام های مردم اعلام کنیم.

وی عدم دریافت ودیعه رهن خانه‌ها را مشکل دیگر مردم شیخداد دانست و افزود: هماهنگی‌های لازم انجام شده و مردم می توانند با معرفی نامه، این رهن را دریافت کنند و در خانه های رهنی ساکن شوند.

استاندار یزد به لوازم منزل خسارت دیده ناشی از سیل هم گریزی زد و گفت: هماهنگی های لازم با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام شده و به تمام خانه هایی که لوازم آنها آسیب دیده لوازم ضروری تقدیم می شود.

وی عزم جدی مسوولان استان را بازسازی خانه هایی که صد درصد تخریب شده اند اعلام کرد و اظهار داشت: خانه هایی هم که نیاز به مرمت دارند پس از ابلاغ مصوبه هیات دولت در مورد میزان پرداخت بلاعوض و تسهیلات، اقدام میشود.

وی از استقرار تیمی در بنیاد مسکن استان برای پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات احتمالی مردم خبر داد و گفت: مردم می توانند به این بنیاد مراجعه و مشکلات خود را پیگیری کنند؛ عزم جدی ما این است که در کنار مردم باشیم تا مجددا وضعیت زندگی آنها به حالت اولیه برگردد؛ کار بازسازی زمان بر است ولی در کوتاهترین زمان ممکن آن را انجام می دهیم.

استاندار یزد این نوید را هم داد که آن دسته از افرادی که برای لوازم خانگی خود مستند سازی نکردند با مراجعه حضوری به بنیاد مسکن ، مسئله را حل کنند و اگر تعداد آنها زیاد شد یک مرحله دیگر سامانه باز خواهد شد تا اطلاعات خود را ثبت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار