مدیر عامل بانک خون بندناف رویان گفت:نیاز سالانه کشورمان به بیش از ۴ هزار پیوند سلول های بنیادی است اما تنها ۵ مرکز از ۲۰ مرکز پیوند در ایران به معنی واقعی کار پیوند را انجام می دهند و سالانه هزار پیوند انجام می شود .
کد خبر: ۱۰۶۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴ 25 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر ضرابی در سمینار یکروزه سلول‌های بنیادی پتانسیل‌ها و چشم انداز‌ها در اراک گفت: تاکنون ۱۸۵ هزار نمونه خون بند ناف نوزاد در کشور ذخیره سازی شده است.
وی یادآورشد : در سالهای اخیر پیشرفت های خوبی در زمینه ذخیره سازی و استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماریهای مختلف داشته ایم و هم اکنون کشورمان بزرگترین ظرفیت علمی و پژوهشی بهره گیری از سلول های بنیادی را در منطقه خاورمیانه داراست .
مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان گفت : تاکنون بیش از ۵۰ بیمار مبتلا به سرطان و بیمارهای خونی و ۱۰۰ بیمار مبتلا به فلج مغزی واوتیسم با سلول های بنیادی خون بند ناف درمان شده اند .
رئیس جهاد دانشگاهی استان هم گفت : جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال ۱۳۸۷ با همکاری شرکت رویان اقدام به ایجاد یک بانک خون بند ناف کرد و تا کنون موفق به ذخیره سازی دو هزار نمونه خون بندناف نوزاد در استان شده ایم .
دکتر غفار زاده افزود : این تعداد نسبت به زایمان های صورت گرفته استان بسیار ناچیز است و متاسفانه باید بگوییم بیش از ۸۰ درصد از ذخیره سازی ها دراستان اتفاق نمی افتد در حالی که از خون بند ناف نوزاد به عنوان بیمه عمر نسل های آینده یاد می شود .
وی ادامه داد : عدم آگاهی مادران و خانواده ها نسبت به مزایا واهمیت ذخیره سازی خون بند ناف سبب شده تا در این سمینار یک روزه به بیان مشکلات و چالش های پیش روی با بهره گیری از نظرات اساتید و متخصصان پرداخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار