فرماندار خاتم در استان یزد تاکید کرد؛
فرماندار خاتم ضمن تشریح طرح‌های اماده افتتاح در این شهرستان طی هفته دولت، رفع برخی از مشکلات خاتم را ایجاد حداقل زیرساختهای توسعه دانست و گفت: تلاش داریم براساس سند آمایش از ظرفیتهای موجود برای توسعه‌ی شهرستان بهره گیریم.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ 22 August 2022

«علی اکبربان» امروز دوشنبه ۳۱ مردادماه در سالن منتظر قائم استانداری یزد در جمع اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: شهرستان خاتم در منتهی الهی جنوب استان یزد واقع شده و از مظلوم‌ترین شهرستان‌ها در بحث توسعه متوازن است.

وی شهرستان خاتم را برخوردار از ظرفیتهایی بالای محیط زیستی یاد کرد و گفت: این شهستان دارای ۱۸ هزار هکتار کشت باغی و ۱۰ هزار هکتار زمینهای زراعی است.

وی با بیان این که خاتم دارای ۱۰۲ رشته قنات و ۲۱ چشمه آب است، خاطرنشان کرد: سرمازدگی و سیل اخیر آسیبهای جدی به زیرساختهای توسعه این شهرستان وارد کرده است.

اکبریان با بیان این که برای هفته دولت ۷۶ طرح ترکیبی از طرح‌های نیمه تمام، در دستور کار و آماده افتتاح شده که ۳۶ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال به عنوان شاخص در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی حیات وحش خاص و عشایر پویا را از جمله ظرفیت‌های محیط زیستی و گردشگری در شهرستان خاتم عنوان کرد و افزود: تلاش داریم کشاورزی و دامداری مردم شهرستان خاتم را اقتصادی‌تر کنیم ولی این مهم به برنامه‌ریزی جدی و مستمری نیاز دارد.

فرماندار خاتم همچنین اعلام کررد: در طرح نهضت ملی مسکن، سایت ۳۰۰ واحدی را طراحی کردیم و بدون محدودیت زمین در دستور کار داریم که یک سوم افراد تایید شده آورده خود را واریز کنند.

وی در ادامه انجام اقدامات جهادی منحصربفرد را یکی از مهمترین ویژگی مردم در شهرستان خاتم دانست و بیان کرد: صنایع مادری مانند معادن، فولاد و پتروشیمی یکسری بحث‌ها مانند اشتغال و مسئولیت اجتماعی است ولی در برخی شهرستانها مانند خاتم حداقل‌هایی باید وجود داشته باشد که براساس سند امایش تلاش داریم از ظرفیتهای موجود برای توسعه در شهرستان بهره گیریم.

اکبریان در شهرستان خاتم مشکل اشتغال برای افراد بومی داریم ولی برای رفع آن، حداقل‌هایی باید ایجاد شود که آن هم به همت سرمایه گذاران بومی عمدتاً انجام می‌شود.

فرماندار خاتم در پاسخ به خبرنگاری در مورد نوعی فقر فرهنگی حاکم بر شهرستان نیز تاکید کرد:گ قطعاً با اهتمام به توسعه زیرساختها و اشتغال افرینی و کاهش آسیبهای اجتماعی، مشکلاتی نظیر فقر فرهنگی که مربوط به برخی بخشهای شهرستان است نیز قابل رفع خواهد بود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار