در نشست قضایی و امنیت اقتصادی مطرح شد
نشست ستاد قضایی و امنیت اقتصادی و رفع موانع تولید دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد که در این نشست مشکلات ۴ طرح ، بررسی شد .
کد خبر: ۱۰۶۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ 21 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسنی معاون قضایی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست در سخنانی به مصوبات این نشست اشاره کرد و گفت: مصوبات این ستاد قابلیت اجرایی برای تمام مدیران کل است و عدم اجرای آن تخلف برای مدیران خواهد بود.
وی در خصوص مصوبات این شورا که در بانک‌ها قابلیت اجرایی دارد گفت: گاهی مصوبات مخالف قوانین داخلی بانک‌ها می‌باشد که در این حالت مصوبات این نشست قابلیت اجرایی دارد و تنها مصوبات بانک مرکزی ایران از مصوبات این نشست بالاتر است.

وی به بیکاری و لزوم توجه به اشتغال جوانان در استان اشاره کرد و گفت: بیکاری و عدم اشتغال جوانان در استان داد میزنند، لزوم توجه مدیران به این جوانان برای اشتغالشان و ایجاد بازار کار از مهم‌ترین اولویت‌های استان می‌باشد.
همپنین حسنی از بی رغبتی مدیران استان در خصوص عدم جذب اعتبارات استان و برگشت آن‌ها به خزانه کشور خبر داد و افزود: این نشان می‌دهد که بعضی از مدیران نمی‌خواهند کار انجام شود.
معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از عدم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی هم پرده برداشت و گفت: خیلی از مدیران بانکها، تسهیلات را فقط به افراد وابسته به خود و مسئولان و مدیران بانک‌ها اختصاص داده اند و این افراد فقط تسهیلات را دریافت می‌کنند.
برخی مدیران بی رغبت نمی خواهند کار انجام دهند / پرده برداری از یک تخلف بانک ها در اعطای تسهیلات اشتغال / حمایت دستگاه قضایی از طرح های بزرگ استان
سید عیسی حسنی در خصوص کمک به طرح‌های تولیدی و اشتغال و اشتغالزا بیان کرد: تاکنون مصوبات ستاد توانسته کمک کار بسیاری از طرح‌های اقتصادی و کارگاهی و اشتغال زایی در استان باشد و خیلی از آن‌ها را از ورشکستگی نجات داده و از شکست این طرح‌ها جلوگیری کرده ایم.
پس از صحبت‌های حسنی ستاد وارد رسیدگی به طرح‌های متقاضی طرح موضوع در این نشست شدند که کارخانه آجر دهدشت نماسازان مروارید به طرفیت بانک صنعت و معدن و اداره استاندارد مورد بررسی قرار گرفت بانک صنعت و معدن با توجه به تصویب تسهیلات و تعیین تکلیف بدهی معوق توسط مجری طرح، و تأکیدات مکرر دادستانی کل کشور به حمایت تمام و جد از طرح مذکور بانک عامل باید از لحاظ سیستمی مشکل استمهال بدهی معوق را برطرف نماید، بنابراین به مدت یکسال تمامی معوقات و بدهی‌ها به صورت سیستمی استمهال گردد که بانک مرکزی بتواند مجوز پرداخت تسهیلات را اعطا نماید.
برخی مدیران بی رغبت نمی خواهند کار انجام دهند / پرده برداری از یک تخلف بانک ها در اعطای تسهیلات اشتغال / حمایت دستگاه قضایی از طرح های بزرگ استان
حسنی تصریح کرد : در خصوص کارخانه ستاره درخشان نساجی به طرفیت بانک سپه و بانک ملت اظهار داشت: اصلاحیه مصوبه تبصره ۱۸ از ۱۵ میلیارد تومان به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان افزایش و تغییر می‌نماید و موضوع طرح چکی در وجه بانک سپه برای کل معوقات بانک سپه و تسویه کامل به تاریخ وصول تسهیلات جدید صادر نمایند و بانک ملت مبلغ چک مذکور را از تسهیلات جدید بلوکه و از حساب مجری به حساب بانک سپه انتقال می‌دهد کلیه وثایق در رهن بانک سپه، همزمان با تشکیل با تشکیل پرونده مجری طرح در بانک ملت به رهن این بانک گذاشته می‌شود.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در ادامه به موضوع شرکت فولاد بویر صنعت جابریان نیز اشاره کرد.
وی گفت: شرکت گاز استان تا پایان سال مالی جهت پرداخت تمامی بدهی‌ها به صورت یکجا و تخفیف کلیه روند اجرائیات قضایی و ثبتی را انجام ندهد و همچنین اداره مالیاتی با پرداخت اصل بدهی مبلغ مالیات در مرداد ماه سال جاری، مدیران کل اداره مالیاتی می‌توانند بخشودگی کل جرائم را اعمال و نیز جهت انتقال سند پروانه بهره برداری به تسریع اداره مالیات بلامانع بودن را اعلام نمایند.
برخی مدیران بی رغبت نمی خواهند کار انجام دهند / پرده برداری از یک تخلف بانک ها در اعطای تسهیلات اشتغال / حمایت دستگاه قضایی از طرح های بزرگ استان
حسنی در ادامه بیان داشت: در صورت تحقق این امر اشتغال ۴۰۰ نفر و خط تولید جدید آماده انتقال به استان می‌باشد و همچنین سازمان تامین اجتماعی بدهی معوق از سنوات سابق بخشودگی بدهی جرائم و اصل بدهی نیز تا خردادماه سال آتی پرداخت گردد و نیز جهت انتقال سند پروانه بهره برداری به تسریه اداره مربوطه بلامانع بودن را اعلام نمایند.
سید عیسی حسنی در ادامه به موضوع کارخانه قند یاسوج اشاره و اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که در این نشست رسیدگی به درخواست مادر صنعت استان، کارخانه قند یاسوج بود.
به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان حسنی در پایان گفت: با توجه به اینکه تزریق بودجه توسط ستاد اجرایی به عنوان سرمایه در گردش جهت راه اندازی و بهسازی و نوسازی کارخانه می‌باشد و نیز بنا به مصوبه ستاد تامین تا ۳سال، کلیه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از درخواست مطالبات خود امتناع نمایند و مطالبات مذکور بعد از تولید و بهره برداری و اقساط ۶۰ ماهه اجرایی شود و کلیه دستگاه‌ها روند ثبتی و اجرائیات قضایی را متوقف نمایند و بانک تجارت به تعهدات خود و ارائه تسهیلات به کارخانه قند کمک عینی نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار