در گفتگوی اختصاصی با تابناک رضوی مطرح شد:
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور، از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری آیین تشییع و خاکسپاری جان‌باختگان فاجعه منا، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵ 05 October 2015
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور در گفتگوی اختصاصی با تابناک خراسان رضوی، از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین جان باختگان فاجعه منا خبر داد.

دکتر غلامحسین مظفری در ساعات پایانی شب گذشته و در گفتگو با تابناک رضوی، با اعلام آمادگی کامل این شهرستان برای میزبانی از پیکرهای مطهر قربانیان حادثه منا و نیز استقبال از کاروانهای حجاج نیشابور اظهار کرد: پیکر 15 تن از جان باختگان، امروز در شهر مشهد تشییع شده و در حال حاضر به نیشابور منتقل شده است و پیکر 8 تن دیگر از جان باختگان نیز احتمالا تا فردا صبح، به نیشابور وارد خواهد شد و مراسم تشییع این عزیزان انجام خواهد شد.
وی با تسلیت مجدد به مردم شریف نیشابور و علی الخصوص خانواده های بازماندگان گفت: در این حادثه 51 نفر از زائران شهر نیشابور در حادثه منا دعوت حق را لبیک گفته اند که بنابراین بیشترین آمار جان باختگان ایرانی حادثه منا از شهرستان نیشابور است و لذا تدابیر ویژه ای برای استقبال از پیکرهای جان باختگان در شهرستان تدارک دیده شده است.
مظفری گفت: پس از حادثه و مشخص شدن این مطلب که بخش بزرگی از حادثه دیدگان این فاجعه از دو کاروان شهرستان نیشابور هستند، ستاد ویژه ای در شهرستان تشکیل شد و مأموریت دستگاه های مختلف شهرستان برای پیگیری وضعیت جان باختگان، مجروحین و سایر اعضای حاضر در کاروانها مشخص شد.
وی با بیان این که جلسه ستاد، تقریبا هر روز تشکیل می شد. علاوه بر این، برای  پیگیری وضعیت جان باختگان، مفقودین و مجروحین، با سایر دستگاه های مسئول نیز ارتباط برقرار می شد. همچنین، با سایر بازماندگان در کاروان ها نیز تماس برقرار شده و ضمن اطمینان از سلامت آنها، به دلجویی و همدردی با آنان پرداخته می شد.
مظفری در ادامه با بیان این که طی این مدت، با خانواده های جان باختگان این حادثه نیز ارتباط برقرار شده و ضمن حضور در کنار آنها، مراتب تسلیت مردم و مسئولین شهرستان به آنان ابلاغ شده است ادامه داد، تعدادی از مجروحان این حادثه نیز از شهر نیشابور بوده اند که به حمد الهی وضعیت جسمانی آنان رو به بهبودی است و به مجرد آن که اطمینان کامل از سلامت آنان حاصل شود، به نیشابور منتقل خواهند شد.
فرماندار ویژه نیشابور با بیان این که محل تدفین جان باختگان این حادثه در گلزار شهدای شهرستان نیشابور و بخش ها و روستاهای تابعه محل سکونت این عزیزان خواهد بود اعلام کرد که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به نمایندگی از هیأت محترم دولت، در مراسم بزرگداشت این عزیزان که روز سه شنبه در شهرستان برگزار خداهد شد، حضور خواهند داشت.
مظفری در ادامه گفت: سایر اعضای این دو کاروان آسیب دیده از مدینه به مشهد، با یک پرواز فوق العاده و در روز چهار شنبه به مشهد منتقل خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار