مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس گفت: در نیمه نخست امسال میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از این بندر در مقایسه با مدت مشابه پارسال 33 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 04 October 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی بندرشهید باهنر، محمد محسنی در تشریح عملکرد شش ماه اول این بندر در سالجاری اظهار داشت: در این مدت 703 هزار و 337 تن کالای غیرنفتی از بندر شهید باهنر صادر شد.

وی افزود: همچنین در مدت مذکور 50 هزار و 544 تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 78 درصد رشد داشت.

محسنی خاطرنشان کرد: مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتئینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی است که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر می شود.

وی تصریح کرد: در این مدت، 28 هزار و 478 تن کالای غیر نفتی به این بندر وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 71 درصد کاهش داشت.

به گفته وی، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی است که از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، گفت: طی شش ماهه نخست امسال، تعداد 19هزار و 705 مسافر در مسیرهای دریایی بین این بندر و کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا شد.

محسنی اظهار داشت: صادرات سه هزار و 131 TEU کانتینر یخچالی به مقصد کشور امارات، 230 هزار و 204 راس احشام به کشور عمان و 307 هزار تن مواد فله ریلی از دیگر عملیاتی است که طی نیمه نخست سال جاری در این بندر انجام شد.

بندر شهید باهنر سومین بندر صادراتی کشور است که عملیات احداث آن در سال 1346 کلید خورد و در امور صادرات کالاهای غیرنفتی، حمل کالا و جابه جایی مسافربری جایگاه ویژه دارد.

دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راهگذر شمال - جنوب از شبکه جاده ای به کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق ، این بندر را به پایانه ای راهبردی در منطقه تبدیل کرده است.
این بندر از فعال ترین و بزرگترین بنادر تجاری کشور بعد از بندر خرمشهر در دهه 50 و 60 بوده است.

موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه راه های بین المللی، نزدیکی به مناطق آزاد قشم و کیش و بنادر تجاری خلیج فارس، این بندر را در جایگاه یک پایگاه راهبردی و منحصر به فرد پس از بندر شهید رجایی قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار